Güncelleme Tarihi:
Geçtiğimiz sezon prömiyer yapan oyunda Piaf’a hayat veren genç oyuncu Naz Göktan, oyundaki performansıyla Sanat Kurumu ‘Övgüye Değer Kadın Oyuncu’, Arman Talay ödüllerinde Sanat Ödülleri kategorisinde Tiyatro Ödülü’nün sahibi oldu. Naz Göktan, oyunun Edith Piaf’ın hayatından esinlenerek yazılan bir metin olduğunu belirterek, şunları söyledi:
“Otobiyografi değil. Eleştirel bir metin, insan ve toplum üzerine. Edith Piaf’ın hayatına dair hiçbir şeyi spesifik olarak anlatmıyoruz. Oyunda sadece Edith Piaf’ın formunu, kamburluğunu kullanarak oynuyorum. Oyun, Piaf’ın şarkılarını, hayatını dinleme beklentisiyle gelen seyircilerin beklentilerini karşılamıyor. Çok uçlarda yaşayan bir kadın. Annesiyle ilişkisine, babasıyla ilişkisine dokunuyoruz. Bu tarz küçük şeyleri ufak tefek anlatıp bunların temelinde ne olduğunu anlatmaya çalışıyoruz.”
2019 TÜRKİYE’SİNDE KARŞILIĞI VAR
Oyunun yönetmeni Erdal Ozan Metin, klasik bir tiyatro oyunu yapmadıklarını, Ankara’daki seyirci alışkanlıklarını kırmak için bir biçim denemesi sahneye koyduklarını belirtti. Yönetmen, oyunla ilgili olarak “Oyun, Edith Piaf’ın hayatında geçirdiği inişlerin ve çıkışların bugündeki karşılıklarını sorguluyor. Onun yaşadığı bir takım iyi veya kötü şeylerin 2019 Türkiye’sinde yaşayan insanlar için aslında birtakım karşılıkları olduğunu anlatan güncel bir oyun. Edith Piaf dertlerini anlatırken ‘bunu ben de yaşamıştım’ diyor. Piaf’ın çok iyi bir sanatçı olması insan olmadığını göstermiyor. Düz zeminde onunla tanışmaya çalışıyoruz” dedi.
ALTERNATİF TİYATRO
Faysal Can Dakni ile Sahne 367’nin kurucularından olan Alper Çankaya, 2017’de kurulan sahnenin şimdiye kadar Madam’la birlikte ‘Japon Kuklası’ ve ‘Soytarılar’ oyunlarını Ankaralılarla buluşturduklarını ifade etti. Çankaya, en temel kaygılarından birinin öğrencilere okuldan mezun olduktan sonra Devlet Tiyatroları, İstanbul’daki özel tiyatrolar yada dizi sektörü yanında bir alternatif sunabilmek olduğunu aktardı.