Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2012 00:00
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, e-ticaretin bir yılda yüzde 57 oranında büyüdüğünü söyledi.
ComScore’un 2011 raporuna göre, Türkiye’nin 23,4 milyon tekil internet kullanıcısı sayısı ile Avrupa’nın 6. büyük internet nüfusu konumunda bulunduğunu, internetin yaygınlaşma oranının (penetrasyon) yüzde 44, mobil internet kullanımının da yüzde 22 seviyelerinde olduğunu anlatan Orhun, şu görüşleri dile getirdi:
Yabancı ilgisi büyük
“Tüm bu rakamlar e-ticaret sektörü için çok heyecan verici ve bizleri heyecanlandırdığı kadar yurt dışındaki yatırımcıların da gözlerini üzerimizde tutuyor. Yabancı yatırımlar ile sektör çok daha hızlı büyüyor. Nüfusumuz çok genç ve yeni jenerasyon daha doğarken internet ile tanışıyor. Bu jenerasyonun online alışverişe katıldığı noktada asıl dönüşüm başlayacaktır. Şu anda 5 milyonun üzerinde internet üzerinden alışveriş yapan kullanıcı bulunuyor. 2016’ya geldiğimizde bu rakamın on katın üzerinde büyüyeceğini ve 20 milyar dolar üzerinde bir hacim yaratacağını öngörebiliriz.”
12.5 milyar dolar
Türkiye’de e-ticaretin en büyük sorunlarından birinin “B2C” (‘işletmeden tüketiciye’ anlamına gelen bir e-ticaret modeli) cirosunda güncel ve konsolide edilmiş sayılara ulaşılamaması olduğunu ifade eden Orhun, “BKM verilerine göre 2011’de yurtiçi ve yurtdışında gerçekleştirdiğimiz toplam e-ticaret hacmi 22 milyar liraya (12,5 milyar dolar) ulaştı. Bu rakam bir önceki yıl ile değerlendirildiğinde yaklaşık yüzde 57 oranında büyüme yaşandığını gösteriyor” diye konuştu.