Oluşturulma Tarihi: Ekim 30, 2012 00:00
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bürokrasiyi azaltmak, kırtasiye ve zaman israfının önüne geçmek amacıyla elektronik imzaya geçti.
Doküman Yönetim Sisteminin (DYS) uygulanması ve elektronik imzaya geçilmesiyle eğitim alanında yaklaşık 75 milyonluk nüfusun tümüne doğrudan hizmet veren MEB, milyonlarca evraka ilişkin işlemleri elektronik ortamda gerçekleştirebilecek.
Elektronik imzayla, bürokrasiden kaynaklanan engellerin ortadan kaldırılması, resmi yazışma süreçlerinin daha etkili ve hızlı bir şekilde yerine getirilmesi, telefon, kağıt, kırtasiye, bilgisayar yazıcı kartuşu veya toneri ile ulaşım masraflarının azaltılması, kaynaklarda tasarrufa gidilmesi, kurumların kendi aralarında haberleşmesi, evrakın postaya verilmesine gerek kalmaması, hizmetlerde verimlilik, hız, şeffaflık sağlanarak kalite standardının yükseltilmesi amaçlanıyor.