Güncelleme Tarihi:
Reklam dünyasını biraraya getiren 11. Kırmızı Ödülleri’nde dereceye giren reklam tasarımlarının yer aldığı Kırmızı Sergisi Doğan Medya Center’da sergilendi. Teşekkür belgesi takdiminin de yapıldığı etkinlikte Hürriyet yöneticileri, ajanslar ve reklamcılarla biraraya geldi. Etkinliğe Hürriyet Gazetesi Ankara Temsilcisi Deniz Zeyrek, Bölgeler Yayın Müdürü Yaşar Sökmensüer, Ankara Temsilci Yardımcısı Şükrü Küçükşahin, Bölgeler Reklam Koordinatörü İris Cıngı, Kırmızı Koordinatörü Gürül Öğüt, Ankara Hürriyet Reklam Müdürü Senem Öncüler Çetin de katıldı.
ANKARA’NIN YERİ ÖNEMLİ
Reklamcılar ve ajanslarla birlikte olmayı önemsediklerinin altını çizen İris Cıngı şunları söyledi: “Bu sene Kırmızı’nın 11’inci, Bölge Kırmızı’nın ise 4’üncüsünü gerçekleştirdik. Ankara’nın Kırmızı Bölge’de çok önemli bir yeri var. Kırmızı’nın 11’inci yılında yine en yüksek oranda katılım Ankara bölgeden katılımla oldu. En yüksek oranda ödül bölgeden Ankaralı reklam ajanslarına verildi. Bu başarıyı kutlamak ve Kırmızıya katılan değerli reklam ajanslarımıza teşekkürümüzün ifadesi olarak sertifikalarını vereceğiz.”
Hürriyet Ankara Temsilcisi Deniz Zeyrek de tasarımlara imrenerek baktığını söyleyerek, “Benim hayatımda bir tek pişmanlığım var. ODTÜ’de Kimya Mühendisliği’ni kazandığımda aynı zamanda Endüstri Ürünleri Tasarımcılığı’nın yetenek sınavını da kazanmıştım. İkisinden birini tercih etmem gerekiyordu ben kimyayı tercih ettim. Belki diğerini tercih etseydim şu anda sizin aranızda olabilirdim. Bunun için de çalışmalarınıza imrenerek baktım, ellerinize sağlık” dedi.
70 KATEGORİDE YARIŞTILAR
Basın reklamlarında yaratıcılığın artırılmasını özendirmek, reklam ajanslarının, çalışanlarının ve reklam verenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendirmek amacıyla düzenlenen Kırmızı Bölge ve Kırmızı yarışmalarında ajanslar toplam 70 kategoride birincilik ve iki büyük Kıpkırmızı Ödülü için yarıştılar. Yine bu yıl ilk defa 16 aya çıkarılan başvuru süresinin tamamlanmasının ardından Bölge ve İstanbul jüri toplantıları gerçekleştirildi. Toplantılarda, Bölgeden 35 ajansın 285 reklam içeren 232 başvurusu ve İstanbul’dan 59 ajansın 818 reklam içeren 668 adet başvurusu değerlendirildi. Bu yıl 6’ıncısı düzenlenen, sadece üniversitelerin güzel sanatlar ve işletme fakülteleri 3. ve 4. sınıf öğrencilerine açık olan Genç Kırmızı’da da bu yıl 28 üniversiteden 277 güzel sanatlar ve iletişim fakültesi öğrencisi, 108 reklamla yarıştı.