Güncelleme Tarihi:
Filmi vizyona sokmak yerine, her hafta farklı bir şehirde gösterimler yaptığınız turne programı düzenlediniz. Neden böyle bir yöntem tercih ettiniz?
Ali Tansu Turhan: Filmi festival festival gezdirmek istemedik. Başka Sinema’nın dağıttığı filmlerin gişelerine baktım ve durum içler acısı. Bu sonuç vermeyen dağıtım modelini uygulamaktansa ‘Biz de kumpanyacılar gibi turneye çıkalım. Her şehirde bir hafta gösterim yapalım’ dedik.
TEPKİLERİ DOĞRUDAN ALABİLİYORUZ
Ankara gösterimleri nasıl geçiyor, Ankaralıların ilgisinden memnun musunuz?
Hare Sürel: Çok mutluyuz, gelen tepkiler güzel. Birebir diyaloğu kurabildiğimiz için içimiz ferah. Normalde tepkileri sosyal medya üzerinden alabiliyoruz, burada doğrudan alabiliyoruz. Gün sayımız az ama burada olduğumuz süreçte her şey çok pozitifti.
Ushan Çakır: Film, bir tanışma hikâyesi, o yüzden biz de her seferinde seyirci ile tanışıyoruz. Herkes filmi başka bir yerinden çekiyor. Bu ortaklık hissi, bizim de kurduğumuz iletişimi güçlendiriyor.
GÜVEN DUYGUSU İNŞA ETTİK
İzleyicinin sadece iki oyuncuyu gördüğü, çok uzun plan sekansın olduğu bir film. Oyuncu olarak sizin için nasıl bir tecrübe oldu?
Hare Sürel: Bana göre en zorlandığımız ve üstüne en çok çalıştığımız sahne ilk sahne oldu. Gerçeklik algısında bir şaşırtmaca yapmak istedik. Gerçekliğin ne olduğuyla ilgili izleyiciyi şüphede bırakmak isteyen bir hâl vardı. Bu da bizim gerçek hâllerimizle mümkündü. Her seferinde biraz unutmaya, biraz hatırlamaya çalıştık. Ayrıca ekranda film boyunca sadece iki kişi olmak tabi ki çok farklı. Sanırım burada en önemli şey, ne yapmak istediğimizi anlamak. Güven duygusuna ihtiyacınız var bu anlamda. Güven duygusunu inşa ettik.
Ushan Çakır: Filmin en sonunda sessiz oturduğumuz bir sahne var. O sahnenin ismini ‘sessiz diyalog’ olarak kodlamıştık. İki kişi konuşmasa da iletişim kurabiliyor. O yüzden sessizliği başka bir konsantrasyonla oynamanız gerekiyor. Film, bunun gibi her zaman karşınıza çıkmayacak sahneler barındırıyor. Mesela barda başlayıp, sonra sokaklarda devam eden bir sahne var. 32 dakikalık hiç kesme yapmadan çektiğimiz bir sahne. Türkiye’nin en uzun plan sekans sahnesi. Üstelik tek bir yerde de geçmiyor. Barda, sokaklarda, evlerde geçen bir sahne. Bu sahnede üstümüzde farklı bir baskı vardı.
EN GÜZEL KARANLIK, SİNEMA SALONLARI
Pandemi sinema sektörünü nasıl etkiledi?
Hare Sürel: Dünyadaki en güzel karanlıklardan biri sinema salonları. Hep birlikte sinemalarda buluşalım.
Ushan Çakır: İzleyici sinemaya gitmezse biz bu filmleri üretemeyeceğiz. Sana dair, içine dokunan hikâyeler istiyorsan o zaman üşenmemelisin eski alışkanlıkları hatırlamalısın, sinemaya gitmelisin.
9 ARALIK’A KADAR İZLENEBİLECEK
Film, bugün, yarın ve diğer gün Kızılay Büyülüfener, Bahçelievler Büyülüfener, Arcadium, Cinemaximum Panora, Optimum Avşar ve Next Level Cine Golds sinemalarında izlenebilecek.