Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2011 00:00
Dünya ile aynı anda ODTÜ’nün ev sahipliğinde gerçekleşecek “Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya Maratonu”nun Türkiye ayağı, yarın başlıyor.
ODTÜ Teknokent Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi (METUTECH-ATOM) ile ODTÜ Enformatik Enstitüsü, “Global Game Jam 2011” (GGJ - Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya Maratonu) etkinliğine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor.
Dünya ile aynı anda 28-30 Ocakta ODTÜ’nün ev sahipliğinde gerçekleşecek “Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya Maratonu”nun Türkiye ayağı 134 başvuru ile ilk sırada yer alıyor. 44 farklı ülkede ve 173 merkezde 0’den fazla merkezde gerçekleştirilecek etkinlikte, uykusuz geçen 48 saat boyunca tüm oyun geliştiriciler yenilikçi ve yaratıcı tasarımlar ortaya çıkaracak.
Üçüncü kez katılıyoruzODTÜ Teknokent Genel Müdürü Mustafa İhsan Kızıltaş, dünyada dördüncü kez düzenlenen etkinliğe Türkiye’nin bu yıl üçüncü kez katılacağını söyledi.
Geçtiğimiz yıl 19 oyunla dünya 4’üncüsü olan Türkiye’nin bu yıl da 60 katılımcı ile oldukça iddialı olduğunu belirten Kızıltaş, “METUTECH-ATOM’un 3 yıldır Türkiye’de oyun sektörü oluşturulması ve sektör aktörlerinin bir araya gelmesine yönelik gayretleri, ODTÜ imzasıyla desteklenen Global Game Jam organizasyonu ile daha büyük bir anlam kazanacaktır” dedi.
Dünya maratonuna Türkiye’nin dört bir yanından en yetenekli ve yaratıcı farklı disiplinlerden oyun geliştiricilerin katıldığını anlatan Kızıltaş, şunları kaydetti:
Sinemayı bile geride bıraktı“Dolayısıyla tüm dünyada yıllardır devam etmekte olan Game Jam kültürü Türkiye’de 2 yıldır var olmasına rağmen, ‘Oyun Geliştirme Türk Milli Takımı’nın elde ettiği bu önemli başarılar, ülkemizdeki bu konuya yönelik potansiyeli gözler önüne seriyor.
Sinema sektörünü bile geride bırakan 50 milyar dolarlık oyun endüstrisinde Türkiye’nin de söz sahibi olmasına yönelik atılımlarımız bu tip başarılarla daha da büyük anlam kazanıyor. Bu dünya maratonuna gerek ODTÜ’nün gerekse bilişim sektörünün önemli kurumlarının verdiği destek sayesinde, geliştiricilerimiz çok daha iyi koşullarda oyunlarını bu kısıtlı zamanda geliştirip, çıkan oyunlarını da hedef kitleyle buluşturabilme imkanı buluyorlar.”