Güncelleme Tarihi:
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın, kent içi ulaşımda bisikletin yaygınlaşması amacıyla hazırladığı ve 3 Kasım’da Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren ‘Şehir İçi Yollarda Bisiklet Yolları, Bisiklet İstasyonları ve Bisiklet Park Yerleri Tasarımına ve Yapımına Dair Yönetmeliği’ne, bisikletliler itiraz etti. Ankara Bisikletliler Ortak Platformu ve Bisikletli Ulaşım Platformu (ABOP) koordinasyonunda yönetmeliğe ilişkin rapor hazırlayan bisikletliler, itirazlarını yargıya taşıdı. Bisikletlilerin, önerilerinden öne çıkanlar şunlar:
* Sadece bisiklet yolları üzerindeki bozukluklardan ve ters mazgallardan bahsedilmiş. Sürüş istikametine paralel değil, kesecek şekilde ve aralıkları bisiklet tekerleğinin sığmayacağı ölçülerde mazgallar yerleştirilebilir.
* Topografyanın müsait olmadığı yerlerden bahsedilmemektedir. “Topografyanın müsait olmadığı yerlerde toplu taşıma araçlarına entegre edilir, ayrıca bisiklet asansörü gibi çeşitli yöntemler kullanılabilir” ifadesi eklenmelidir.
MAVİ DEĞİL YEŞİL OLSUN
* Renk dayatması anlamsızdır. Yolların tümünün boyanması gerek kimyasal, gerekse maliyet açısından sorunlu ve gereksizdir. Renk konusunda dünyada tek resmi seçim, on yıllık bir çalışmanın ardından ABD Karayolları Federal Yönetimi tarafından yapılmıştır. Çok sayıda üstünlüğü nedeniyle yerel yönetimlere yeşil renk kullanılması önerilmiştir. Kavşak, dönüş vb. noktaların boyanması yeterlidir. Mavi renk erişilebilirlikte yatay ve düşey işaretlemede kullanılan, özellikle engelli park yerlerinin yatay işaretlemesinde de başvurulan bir renktir. Ayrıca mavi soğuk ve soluk bir renktir; yeşil öneriyoruz.