Güncelleme Tarihi:
Şehit Mehmet Bora Tayfur İlkokulu öğretmenleri Rehber Öğretmen Dr. Günnur Özbay ve Özel Eğitim Öğretmeni Nilay Dinçer, öğrencilerle birlikte değerler yolculuğuna çıktı. Bir e-Twinning projesi olarak hayata geçen proje ile Yenimahalle ve Altındağ başta olmak üzere Fethiye, İskilip, Göroymak ve Marmaris gibi Türkiye’nin farklı illerinden bölgelere ulaşıldı. Projeyi 5 ay boyunca 9 öğretmen ve 100’den fazla öğrenci bir araya gelerek yürüttü.
Projede, uzaktan etkileşim araçları kullanılarak öğrencilere ‘uzaktayım ama değerliyim’ duygusunu yaşatmak hedeflendi. Sevgi, saygı, yardımseverlik, adalet, nezaket ve samimiyet başlığı altında her ay bir değer ele alındı. Öğrencilerin pandemi sürecinde kişilik gelişimleri, değerler eğitimi odaklı yaşantılarla zenginleştirildi.
Karagöz ve Hacivat oyunu ile sevgi, Keloğlan ile saygı, Nasreddin Hoca ile adalet, Keloğlan ile yardım ve proje ortaklarının da katılımıyla Değerler Çorbası ile samimiyet, Yaşlı Çınar ile nezaket değerleri işlendi. Her masalda bir değere vurgu yapıldı. Masallardaki kahramanlarla değerler özdeşleştirildi. Böylece öğrencilerin kahramanlarla özdeşleşerek değerler aktarımı ve kazanımı sağlanabildi. Proje kapsamında değerler eğitimi hikâyeler, drama, perde oyunu, tiyatro gibi etkinliklerle ve teknolojik araç gereçlerle uzaktan eğitime destek olacak şekilde gerçekleştirildi.
Bir sınıfla başlatılan proje, değerler kültürü oluşturma amacıyla birçok okulda yaygınlaştı. Uzaktan eğitim sürecinde öğrencileri destekleyecek değerleri içeren özgün hikâyeler yazıldı ve e-kitap olarak öğrencilerin hizmetine sunuldu. Proje sonunda yüzlerce öğrenciyle Keloğlan saygı değeri hikayesi, Karagöz ve Hacivat sevgi değeri hikayesi, Nasreddin Hocanın adalet değeri fıkrası e-kitabı, tüm değerleri içeren bir rap şarkı, değerler boyama kitabı ürün olarak hazırlandı.
Proje ile ilgili konuşan Rehber Öğretmen Dr. Günnur Özbay, “e-Twinning projemizle öğrencilere dijital becerilerini geliştirmek, problem çözme becerilerini kazandırmak, değerleri kültürel miras masallarımız ve masal kahramanlarımızla özümsemelerini sağlamak ve 21’inci yüzyıl becerileri kazandırmak, pandemi sürecinde ailesiyle kaliteli zaman geçirmek, etkinliklerle değerleri verirken sanatsal becerileri kazandırmayı hedefledik ve gerçekleştirmeye çalıştık” dedi.