Deniz GÜREL
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2010 00:00
Başkentliye taksi müjdesini Ankara Hürriyet veriyor. Taksicinin vatandaşa saygısız davranmasına, vatandaşın takside kendisini tedirgin hissetmesine son verecek uygulamayı Ankara Umum Otomobilciler ve Esnaf Odası Başkanı Mehmet Yiğiner anlattı.
ANKARA Umum Otomobilciler ve Esnaf Odası Başkanı Mehmet Yiğiner, Başkent’teki taksilere standart getirmek için kapsamlı bir çalışma içinde olduklarını belirterek, “Taksi sürücü belgesini hayata geçireceğiz. Böylelikle sabıkalı kişilerin taksi kullanmasının, habersiz taksi devirlerinin önüne geçeceğiz. Araçlara yaş sınırı gelecek. Kentte klimasız araç çalıştırılamayacak. AŞTİ ve havaalanında çalışan taksilerdeki şoförlerimiz İngilizce öğrenecek” dedi.
Yiğiner, Başkent taksiciliğinde “devrim kararlarını” en geç 2011 yılı içerisinde uygulamaya geçireceklerini belirterek şunları söyledi:
“Ankara’da 7 bin 702 taksi bulunuyor. Bunların bin-bin 500 kadarı odaya kayıtlı değil. Sıkıntıyı yaşatan taksilerin büyük çoğunluğu da odamıza kayıtlı olmayan esnaftan kaynaklanıyor. Ankara’daki taksilere bir standart getirilmesi yönünde uzun süredir devam eden bir çalışmamız var. Bunu da ilk UKOME toplantısında yetkililerle paylaşacağız.
İngilizce dersi
Öncelikle her ehliyeti olan kişinin taksicilik yapmasının önüne geçeceğiz. Taksi sürücü belgesini hayata geçireceğiz. Böylelikle sicili temiz olmayan insanlar taksileri kullanamayacak. Yüz kızartıcı suç işlemiş, tecavüz, gasp, dolandırıcılıktan hüküm giymiş insanlar taksileri kullanamayacak. 80-85 yaşında halen taksilerini kullanan arkadaşlarımız var. Yeni düzenlemeyle şoförlere yaş sınırlaması da getireceğiz.
Sorunlu yüzdesi
Sürücü belgesi ayrıca habersiz devirleri de engelleyecek. Taksinin içerisinde hem taksinin sahibinin hem de şoförün kim olduğuna dair resmi bir taşıt tanıtma kartı bulunacak. Böylelikle taksinin habersiz devri engellenmiş olacak.
Ankara’da vatandaşa sorun yaratan taksici sayısı toplam taksilerin yüzde 5’i kadardır. Bunlar yüzünden tüm meslek grubu kötüleniyor. Bunların önüne taksici sürücü sertifikasıyla geçeceğiz.
Bunun dışında araçlara 12 yaş sınırı getireceğiz. Klimasız araç çalıştırılmayacak. Araç değiştirildiğinde de model yükseltme zorunluluğu getireceğiz.
Nostaljik taksiler
1950’li yıllarda İstanbul başta olmak üzere Türkiye’nin büyük illerinde kent içi ulaşımda kullanılan minibüslerde hemen camlarının altına damalı şerit çekilirdi. Sonraki yıllarda toplu ulaşımı simgeleyen bu işaret taksilerde de kullanılmaya başlandı.
Taksileri trafikte diğer araçlardan ayırmak amacıyla tamamen sarı renge boyanmasının ardından, damalı şerit uygulaması da sona ermiş oldu. Geçmişte taksilerde şöförlerin nezaketi ön plana çıkarken, bugün yürütülen çalışmalar bir bakıma o dönemin nezihliğine tekrar kavuşmayı amaçlıyor.