Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2008 00:00
Temeli Anafartalar Caddesinde 120 metre karelik mağazada 1923’te atılan ve yaptığı yatırımlarla kendini yenileyen Eyüp Sabri Tuncer (EST) kolonyaları, üretiminin yüzde 20’sini ihraç ederek gelişimini sürdürüyor.
EST AŞ’nin Başkanvekili Engin Tuncer, sektörün yılda yaklaşık 12-13 milyon litre kolonya üretimi yaptığını belirterek, parasal büyüklüğünün de yaklaşık 80 milyon YTL’ye ulaştığını bildirdi.
Tuncer, EST olarak kuruldukları günden bu yana kendilerini sürekli yenileyerek sektörde Türkiye’nin en büyük firması haline geldiklerini vurgulayarak, kolonya, kolonyalı ve ıslak mendil, uçan yağlar ve hijyenik likit ürünler alanlarında, ulusal ve uluslararası pazarlara yönelik üretim yapan bir sanayi kuruluşu olduklarını ifade etti.
Yüzde 90’ı limon kolonyası
Kolonya imalat ve dolumunda yüksek teknoloji kullandıklarını belirten Tuncer, üretimlerinde ana ağırlığın ’limon kolonyası’ olmasına karşın ’Tütün, Fujer, Hatıralar, Menekşe, Paris Gecesi,
Altın Damla, Çimen, Kadınteni, Çam, Beyaz Zambak’ imalatının yanı sıra farklı ebatlarda ’Kolonyalı Mendil’ üretimi de yaptıklarını belirtti.
Tesislerinde yılda 2,5 milyon litre kolonya ürettiklerini anlatan Tuncer, "Bunun yüzde 90’ını limon kolonyası oluşturuyor. Kolonya üretiminde ve marka bilinilirliğinde şu anda Türkiye’de lideriz" dedi. Tuncer, ambalajlı üretim de yaptıklarını ifade ederek, şunları söyledi:
Dubai için özel çalışma"Yılda yaklaşık 5 milyon adet ambalajlı üretim yapıyoruz. 150 gramdan 5 litreye kadar değişik boylarda ambalajlı ürünümüz var. Bunlar pet ve cam şişeli ambalajlar. Cam şişeli ambalajlı ürünlerimiz satışlarımızın yüzde 40’ını oluşturuyor."
Üretimlerinin yüzde 20’sini değişik ülkelere ihraç ettiklerini söyleyen Tuncer, "Yıl başından bu yana da Dubai’ye yönelik özel çalışma yaparak, vücut losyonları ve kremler üretiyoruz. Kendi markalarıyla ürettiğimiz ürünleri bu ülkeye gönderiyoruz. Yıl sonuna kadar da 2,5 milyon
dolar tutarında ihracat yapacağız" diye konuştu
2008 çok iyi geçiyor
ENGİN Tuncer, 2008’in kendileri için çok iyi geçtiğini ve yıl sonu ciro hedeflerinin 20 milyon YTL civarında olduğunu belirterek, "2009’da yüzde 15 büyümeyi hedefliyoruz. 2010’da da çok güzel projelerimiz olacak" dedi. Sektörün en büyük sıkıntısının yüzde 40 civarındaki merdiven altı üretim olduğunu vurgulayan Tuncer, şöyle konuştu:
"Kolonya sektöründe yatırım yapan büyük firmaların bir araya gelip merdiven altıyla mücadele etmesi lazım. Merdiven altı üretimde devletin büyük çaplı vergi kaybı oluyor ve bu alanda bir çok kişi sigortasız çalıştırılıyor. Sigortasız işçi çalıştırılması maliyetleri düşüren unsurlar oluyor. Bizim onların maliyet fiyatlarıyla ürün satmamıza imkan yok. Bu durum pazarı da bozuyor.