Güncelleme Tarihi:
Ankara Altındağ’daki Çocuk Sevenler Derneği İlkokulu, mülteci eğitimi uygulamalarına katkıda bulunmak ve özel gereksinimli öğrencilere yönelik yeni öğretim yöntemleri geliştirmek için iki ayrı iki ayrı Erasmus+ K101 projesi yürütüyor. Ulusal Ajans tarafından 2019 ve 2020 yıllarında kabul edilen ve hibelendirilen projeler öğretmen Sibel Demir’in koordinatörlüğünde yürütülüyor. Projeleri kapsamında yurt dışında da incelemelerde bulunduklarını belirten Demir projelerle ilgili şu bilgileri verdi:
YURT DIŞINDAKİ OKULLARA GİTTİLER
“İlk Projemizin adı ‘Bir Gökkuşağının Renkleriyiz Biz.’ Projemizle 2011 yılından sonra, Suriye’deki iç savaş nedeniyle, bir anda patlak veren göçmen problemine karşı hazırlıksız yakalanan ülkemizin, mülteci eğitimi uygulamalarına katkıda bulunmak istiyoruz. Bunun için öncelikle, yaptığımız araştırmalar sonucunda, mültecilerin eğitime entegrasyonunda başarılı uygulamalar gösteren Avusturya’da, bu konuda 8 öğretmenimizle bir kurs eğitimi aldık. Ardından Hollanda’da mülteci entegrasyonu konusunda tecrübeli bir ilkokul olan, 72 milletten öğrencinin bir arada eğitim gördüğü KinderCampus Zuidas okulunun öncülüğünde hazırlanan program kapsamında, Hollanda’da mülteci eğitiminin farklı yaklaşımlarının uygulandığı 4 ilkokulda işbaşı gözlemde bulunduk.
FAKÜLTELERDE TOPLANTILAR YAPACAĞIZ
Öğrendiğimiz bilgiler ve edindiğimiz tecrübelerle, mülteci öğrencilerimizin entegrasyonuna katkıda bulunabilecek, farklı eğitim yaklaşımlarını yaygınlaştırmak adına, çevre ilkokullarda ve üniversitelerin eğitim fakültelerinde bu konuda bilgilendirme toplantıları yapacağız. Bu toplantılar ile şu an öğretmenlerimizin en çok zorlandığı alanlardan biri haline gelen mülteci öğrencilerin eğitimi üzerine, yeterliliklerini artırmayı hedefliyoruz.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLER İÇİN PROJE
İkinci projemiz ise özel gereksinimli öğrencilerimizin, kaynaştırma eğitimi kapsamında yapılan uygulamalarına katkıda bulunmak ve yeni öğretim yöntemleri geliştirmek üzerine. Projemizin adı; ‘Tüm Parmaklar Havaya.’ Adından da anlaşıldığı gibi, projemizde, Mustafa Kemal Atatürk’ün bir sözü olan ‘Eğitimde feda edilebilecek tek bir ferd dahi yoktur!’ anlayışı ile yola çıkarak, özel gereksinimli öğrencilerimizin dışlanmadan, severek, eğlenerek ve isteyerek gelebileceği yeni okul düzenleri oluşturmayı hedefliyoruz. Bu projemiz kapsamında da Avrupa’da yine bu konuda bir kurs eğitiminin ardından, tecrübeli okullarda işbaşı gözlemlerde bulunacağız. İlk projemizde olduğu gibi, edindiğimiz bilgi ve tecrübeleri paylaşmak adına, yaygınlaştırma çalışmaları yürüteceğiz.”