Oluşturulma Tarihi: Kasım 14, 2007 00:00
Kültür ve Turizm Bakanlığı Ankara İl Müdürlüğü, çocuklara kitabı sevdirmek ve ebeveynleri kitap seçiminde desteklemek amacıyla bir toplantı düzenledi.
ANKARA Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimin Kültürel Temelleri Bölümü Başkanı Prof. Dr. Sedat Sever, "küçük yaşta yazılı eğitim olanaklarından yararlandırılmayan çocuk, yetişkinlikte okuma alışkanlığı kazanamaz" derken, çocuğun uygun yaşta uygun kitapla buluşturulmasının önemine dikkat çekti.
KİTAP SEÇİMİNİ DESTEKLEME
Kültür ve Turizm Bakanlığı Ankara İl Müdürlüğü, çocuklara kitabı sevdirmek, okuma alışkanlığı kazandırmak ve ebeveynleri kitap seçiminde desteklemek amacıyla kutlanan "Dünya Çocuk Kitapları Haftası" çerçevesinde Adnan Ötüken İl Halk Kütüphanesi’nde bir toplantı düzenledi. Prof. Dr. Sedat Sever, toplantıda yaptığı konuşmada, küçük yaşta yazılı eğitim olanaklarından yararlandırılmayan çocukların, yetişkinlikte okuma alışkanlığı kazanamayacağını söyledi.
Çocuğa dur yapma demeyin
"Dur", "yapma" gibi söylemlerin, çocuğu özgürlük ortamından uzaklaştırarak özel benlik duygusunun bastırılmasına neden olduğunu, çocuğu "edilgen" ve "pasif" kimliğe büründürdüğünü belirten Sever, yapılan bu tür hataların yetişkinlik döneminde sıkıntılara yol açtığını kaydetti. En çok yakınılan konulardan birinin, "dil duyarlılığının nasırlaşması" olduğunu belirten Sever, bir dilin en yetkin kullanım olanağının, edebiyat alanında kendisini gösterdiğini söyledi. Sever, konuşmasının sonunda etkinliğe katılan ilköğretim okulu öğrencilerinin eşliğinde çeşitli şiirlerden dörtlükler okudu.
Öğrenme, temel bir süreçtir
Çocukların en çok sevmek ve sevilmeye ihtiyaç duyduğunu ifade eden Sever, çocukların, sorarak, bularak, keşfederek öğrendiklerini belirtti. Gelişimin tüm yaşam boyu devam eden bir süreç olduğuna işaret eden Sever, doğumla başlayan kişilik gelişiminin ise yaşam boyunca sürdüğünü söyledi. Sever, sağlıklı bir kişilik gelişimi için çocuklara duyarlı davranılması gerektiğini dile getirdi.