Cinayete davetiye

Güncelleme Tarihi:

Cinayete davetiye
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 05, 2014 01:22

Son günlerde meydana gelen kazaların ardından, çarpıcı bir iddia ortaya atıldı: “Terminal çıkışı gözüken ikinci şoför, 15 kilometre ilerideki kontrolden sonra başka bir sefere gidiyor.”

Haberin Devamı

Ankara’da haziran ayı içerisinde meydana gelen beş otobüs kazasında altı kişinin ölmesi, 188 kişinin yaralanmasının ardından Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneği Başkanı İhsan Memiş, çarpıcı bir iddia ortaya attı. Borçla alınan otobüslerin taksitlerinin ödenmesi için kısıtlı personel ile 24 saat çalıştırılmasının kazalara sebebiyet verdiğine değinen Memiş, şunları söyledi:
“Kazalar, tek şoförle yola çıkmaları, personelde tasarruf için firmaların yeterli şoför istihdam etmemeleri ya da mal sahipleri ise, baba oğul çalıştıklarından yine dinlenmeden sefere çıkmalarından kaynaklanmaktadır. Otobüsler genelde kredi ile alınmakta ve her ay büyük senetler ödenmektedir. Bu senetlerin ödenebilmesi için de 24 saat araç gidiş ve dönüş seferi yapmaktadır.
Gerek firma adına çalışan ve ya gerekse kendi mal sahiplerinin kullandığı yolcu otobüsü, şehirlerarası yolcu terminallerinde kontrolden geçmekte ve çıkış yapmaktadır. Ancak çıkıştan 15 kilometre sonra birçoğu inmekte ve tek şoförle yollarına devam etmektedir. Bunlar büyük otobüs firmalarında da görülmektedir. Bu uygulama Türkiye'de çoğu kez olmaktadır. Yol denetimlerinde bu hususun üzerinde durulmakta, yani çift şoförün kimliklerine bakılmamakta veya sorulduğunda ise aşağıda uyumakta ve dinlenmektedir. Personelden tasarruf yapmak için seferden dönen şoförler yeniden sefere yazılmaktadır.”

Haberin Devamı

UYKU APNESİNE DİKKAT

Uzun yol şoförlerinin yaşadıkları stres ve yorgunluk nedeniyle sağlık sorunları yaşadığına da değinen Memiş, uyku apnesi sorunu yaşayan şoförlerin yolda yarı uyur vaziyette otobüs sürdüğünü ve vücudunu bu etkiden aniden çıkaramadığı için kazaların meydana geldiğini ifade etti. Memiş şöyle dedi: “Bunların tedavileri yapılmadığından direksiyon başında yarı uyur yarı uyanık araç kullanmaktadır. Vücut dinlenmiyor, beyin kendisini yenilemiyor ve iş stresi de üzerine bindiklerinde şoförler aşırı yorgun oluyor. Yolda her yeri düz görüyor. Geçtiğimiz senelerde Erzincan'da yaşanan kazada otobüs şoförü tüneli göremeyerek tünelin orta giriş duvarına çarptı. Çünkü beyin tüneli görmüyor. Büyük kazalarda devrilme ve çarpışmalarda uyku apnesi, uykusuz ve yorgun araç kullanmanın getirdiği risk çok yüksektir. Tabii ki kaza olmayana kadar böyle devam etmekte ama olunca ölümler kaçınılmaz olmaktadır.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!