Hande BAŞPINAR
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2009 00:00
CEPA Alışveriş Merkezi, Citycape Ortadoğu Gayrimenkul Ödülleri 2009 kapsamında, En İyi Ticari ve Alışveriş Merkezi Projesi ödülünü kazandı. AVM yetkilileri, "Kriz ortamında bu tip yarışmalarla Türk gayrimenkul sektörünü dünyaya tanıtıyor olmak bizim için çok önemli. Bunu değerlendirmek gerekiyor" dedi.
CEPA Alışveriş Merkezi, Citycape Ortadoğu Gayrimenkul Ödülleri 2009 kapsamında, En İyi Ticari ve Alışveriş Merkezi Projesi ödülünü kazandı. Kazandıkları ödülle ilgili olarak açıklama yapan CEPA Yönetim Kurulu Başkanı İsmet Celebcioğlu, Genel Koordinatör Atilla Işıldar, Öncüoğlu Mimarlık Genel Müdürü Enis Öncüoğlu ve Yüksek Mimar Önder Kaya şunları söyledi:
"Kriz ortamında bu tip çalışmalarla, yarışmalarla Türk gayrimenkul sektörünü dünyaya tanıtıyor olmak bizim için çok önemli. Türkiye’ye olan ilgi az değil. Bunu değerlendirmek gerekiyor. Son 2-3 senedir Körfez’de büyük bir yatırım ve çeşitlilik var. Böyle bir çeşitliliğin olduğu bir yarışmada Türkiye’den CEPA’nın ödül kazanması bizim için çok anlamlı. Celebcioğlu A.Ş. olarak yaptığımız ilk gayrimenkul projesi CEPA. İlk projemizle böyle bir ödül kazanmak bizi çok cesaretlendirdi. Önümüzdeki projelerde de bu başarıyı yakalamayı hedefliyoruz. Türkiye’de de ödüller veriliyor ancak Abu Dhabi’deki organizasyon çok başarılıydı. Fuar alanı çok genişti. Buna rağmen Türkiye’den stant açan firma yoktu. Bu dönemde yapmamız gereken, tek başımıza gücümüz yetmiyorsa bile, değişik sektörlerle biraraya gelip bu tip organizasyonlar içinde yer almak.
AVM sayısı taşma noktasında
Ankara AVM açısından rekabetin çok olduğu bir yer. Eskişehir yolu’ndaki AVM sayısı doyma değil taşma noktasında. Bunun nedenlerini, gerekli izinleri verenlere sormak gerekiyor. Gayrimenkul sektörü ve AVM’ler lokomotiftir. Yatırımcılar paranın geri dönüşüne bakıyor. Kriz öncesi dönemi incelediğimizde, AVM yatırımları 6-8 senede geri dönerken, otel yatırımı 20 senede geri dönüyordu. AVM’ler diğer gayrimenkul gruplarından avantajlı durumdaydı. Çeşitli nedenlerle AVM yatırımlarının geri dönüşü 8-10 seneye yükseldiği zaman, insanlar diğer yatırımlara da yönelecekler. Talep hala devam ediyor. Talep devam ettikçe arz da devam edecektir.
Türkiye için önemli
Tüketicinin alışveriş eğilimlerinin de gözden kaçırılmaması gerekiyor. Türk mimarlarının uluslararası camiada başarı kazanıyor olması çok önemli. Türkiye’de bu tip ödüllendirmelerin artması gerekiyor. Böylelikle kalitenizi arttırmak yolunda kendinizi geliştirme fırsatı buluyorsunuz.