Çayyolu sakinlerinin uğrak yeri Arcadium

Güncelleme Tarihi:

Çayyolu sakinlerinin uğrak yeri Arcadium
Oluşturulma Tarihi: Mart 23, 2007 00:00

ÇAYYOLU’nda 2003’de açılan, Arcadium Alışveriş Merkezi, ferah ve aydınlık bir ortamda, ev tekstilinden elektroniğe, giyim-kuşamdan kozmetiğe çok çeşitli mağazalara ev sahipliği yapıyor. Daha çok orta-üst gelir seviyesinden Çayyolu, Ümitköy ve Beysukent sakinlerinin tercih ettiği Arcadium, Kırmızı Restoran, 2-3 kişilik özel sinema locaları ve üst kattaki kütüphanesiyle dikkat çekiyor.

ÖZELLİKLE Çayyolu, Ümitköy ve Beysukent’in orta-üst gelir seviyesine sahip, yaş ortalaması yüksek sakinlerinin tercihi olan Arcadium Alışveriş Merkezi, Migros’dan Kırmızı Restoran’a, Mudocity’den özel localı Cinebonus sinemalarına ziyaretçilerine herşeyi tek bir mekanda sunuyor.

İsmini İngilizce pasaj anlamına gelen "arcade"den alan, vizyon camlarıyla ziyaretçilerine aydınlık bir ortamda, haftasonlarında bile sakin ve keyifli vakit geçirme imkanı sunan Arcadium, 2003’de açıldığından bu yana Ümitköy’ün gözdesi. Bir alışveriş merkezi yönetim firması olan Mall Leasing Management (MLM) tarafından yönetilen Arcadium’u, Genel Müdür Yardımcısı Bilnur Fidan Yıldırım Ankara Hürriyet okurları için anlattı:

BÜTÜN ANKARAYA SESLENİYORİnşaatı 15 ay gibi kısa bir sürede tamamlanan Arcadium, 11 Ekim 2003’de açıldı. İnşaatı Taşeli İnşaat Firması, mimariyi Öncüoğlu Mimarlık gerçekleştirdi. İki katı otopark, 3 katı ise alışveriş merkezi olan beş katlı Arcadium’da toplam 82 işletme var ve en büyük işletmeler Migros, Cinebonus sinemaları, Kırmızı Restoran ve Mudo City. Arcadium, biraz butik bir alışveriş merkezi. Bütün Ankara’ya sesleniyor demek zor. Biraz bölgesel. Ama birtakım unsurları taşımasıyla da Ankara’nın birçok yerinden müşteri çekiyor. Sinema tek başına, Ümitköy ve Çayyolu dışından birçok müşteri çekiyor. Yeni açılan İncek Yolu da Çankaya ve Oran’dan gelen müşteri sayısını hayli arttırdı.

EV TEKSTİLİNDEN BEYAZ EŞYAYA Armada’nın "mağaza karma"sı (shop-mix), oluşturulurken daha çok bu bölgenin ihitiyaçları gözetildi. Giyim-kuşam mağazalarının yanı sıra, beyaz eşya, ev tekstili, 7 salonlu Cinebonus sinemasına ve çok çeşitli seçeneklerin bir arada sunulduğu bir food-court’a (yeme-içme noktası) yer verildi. Fast-food tercih etmeyenler içinse üst katta, manzaralı, akşamları canlı müzik yapılan, kırmızı dekorasyonu ve zengin mönüsüyle beğenilen Kırmızı Rouge Restoran var. Modern tasarımı ile dikkat çeken Arcadium, özellikle mimarisinde yoğun olarak kullanılan vizyon camları ve geniş atrium’u ile ziyaretçilerde ferahlık hissi yaratıyor ve çok beğeniliyor.

KAYIP EŞYALAR KİMSESİZ ÇOCUKLARA Arcadium’da ziyaretçilerin katılımıyla sosyal sorumluluk çerçevisinde birçok proje gerçekleştirildi. Arcadium’ın önemli bir uygulaması da ziyaretçilerin unuttukları eşyaların daha sonra ihtiyacı olanlara ulaştırılması. Özellikle çocuklar, atkı, şapka, hırka, ceket, şemsiye, oyuncak gibi şeyler unutuyor. Unutulan giyim eşyalarını ortalama bir yıl beklettikten sonra tasnifleyip bünyemizde yer alan temizleyicide temizletiyoruz, bakımını yapıyoruz, paketliyoruz. Yetişkin eşyasıysa huzur evi veya bakım evine, çocuk eşyasıysa Çocuk Esirgeme Kurumu’na veriyoruz. Anahtar gibi başkası tarafından kullanılamayacak şeyler de unutulduğu oluyor, ama bunları bir süre sakladıktan sonra imha ediyoruz.

Fuayeli, localı sinema keyfi

Arcadium’un en beğenilen özelliklerinden biri de, Çankaya’dan bile müdavimleri olan, renkli, modern mimarisi, fuayesi, üst katında yer alan kütüphanesiyle dikkat çeken 7 salonlu Cinebonus Sinemaları. Cinebonus’un izleyicilerine sunduğu diğer bir ayrıcalık ise üç salonunda bulunan 2-4 kişilik özel localar. Yıldırım, bunların müdavimi müşteriler olduğunu vurguluyor. Cinebonus salonlarındaki arka koltuklarının arasındaki kollar kalkabiliyor ve bunlar daha çok çiftler tarafından tercih ediliyor. En önde yer alan koltukların ise kendine ait tabureleri var izleyiciler ayaklarını uzatabiliyor. Sinemanın üst katında yer alan küçük kütüphanede ise çok çeşitli Türkçe ve İngilizce dergiler, kitaplar, romanlar yer alıyor. Burada ayrıca Radikal Gazetesi’nin başlattığı "oku beni bırak beni" adlı kampanya kapsamında kitaplar alınıp bırakılıyor.

Türk havacılığı 2006’yı rekorla kapattı

TÜRK sivil havacılığındaki büyüme, Türkiye’nin bu sektörde geçen yılı rekorla kapatmasını sağladı. Ulaştırma Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünün (DHMİ) kesinleşen 2006 yılı rakamlarına göre, Türkiye yolcu sayısında 62 milyona ulaşarak, havacılıkta "Altın yıl" olarak ifade edilen 2005 yıl istatistiklerini geride bıraktı.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, geçen yıl Türk havacılığının "kanatlandığını" ifade ederek, "Vatandaşımız uçağa binmenin bir hayal olmadığını, uçağa binmenin hem gidilecek noktalar açısından hem de fiyatlar açısından artık satın alınabilir olduğunu gördü. Bizim amacımız da buydu" dedi.

DHMİ’nin havalimanlarındaki 2006 yılı yolcu ve uçak trafiği istatistikleri kesinleşti. Elde edilen rakamlara göre, Türk sivil havacılığı iç hatlarda geçen yıl, 2005’e göre yolcu sayısında yüzde 34’lük artış kaydetti. Dış hatlarda ise Almanya’da düzenlenen Dünya Kupası ile kuş gribi vakasından dolayı yüzde 6 oranında gerileme yaşandı. Türk havalimanlarını geçen yıl yaklaşık 62 milyon yolcu kullandı. 2005 yılında ise toplam yolcu trafiği yaklaşık 55 milyon olarak gerçekleşmişti.

Arcadium müşterisi küçük çocuklu aileler değil

GENEL Müdür Yardımcısı Bilnur Fidan Yıldırım, diğer birçok alışveriş merkezinin aksine Arcadium’u ziyaret eden ailelerin büyük çoğunluğunun çocuklarının 14 yaş üstü olduğuna dikkat çekti. Yıldırım, şunları kaydetti: "Ziyaretçiler daha çok yetişkinlerden oluşuyor. Yüzde 80’i Ümitköy, Çayyolu ve Bilkent’ten geliyor. Yüzde 20’si ise Bahçelievler, Emek, Söğütözü, Çankaya ve Eryaman gibi semtlerden geliyor. Ziyaretçilerin yüzde 80’i 35 yaş ve üstü iken, yüzde 20’si 35 yaş altından oluşuyor. Bilkent, Hacettepe ve özellikle Başkent Üniversitesi’nden öğrenciler ve öğretim üyeleri de çok geliyor. Arcadium müşterisi hayatta bir takım temel taşları oturtmuş bir kitleden oluşuyor ve diğer alışveriş merkezlerinde görülebilen gürültü kirliliği burada minimum yaşanıyor. Yaptığımız araştırmaya göre ziyaretçilerin sadece yüzde 25’inin 14 yaş ve altında çocuğu varken, sadece yüzde 75’inin çocukları 14 yaş ve üstünde."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!