Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2007 00:00
SIHHİYE otoparkında 600 kilo sodyum nitrat ve TNT’nin ele geçirilmesinin ardınan harekete geçen Ankara Ticaret Odası (ATO), çarşı ve pazar yerlerine kamera ağı kurulması için çalışma başlattı. Bu amaçla ATO Meclisi’nden karar çıkarılacağını açıklayan Başkan Sinan Aygün, "Terör bizi yıldıramaz. Gönül rahatlığı ile alışveriş yapın" dedi.
ANKARA Ticaret Odası (ATO) Başkanı Sinan Aygün, Ankara’yı kana bulamayı amaçlayan terör örgütlerinin eylemlerine karşı, alışveriş merkezlerinde ek önlemler alınmaya başlandığını söyledi.
Aygün Sıhhiye otoparkında 600 kilo Sodyum Nitrat ve TNT’nin yakalanmasının ardından yaptığı açıklamada, kentin en kalabalık yerleri haline gelen alışveriş merkezlerini uyardıklarını ve ek önlemler alınmasını istediklerini belirtti.
Sıhhiye otoparkında olduğu gibi, iş merkezlerindeki olası kamera arızalarının derhal giderilmesini talep ettiklerini kaydeden Aygün, önümüzdeki günlerde Ankara Ticaret Odası Meclisi olarak, alışveriş merkezlerine kamera ağı kurulması konusunda karar çıkaracaklarını söyledi. Bu kararla tüm alışveriş merkezlerine kamera ağı kurulmasının zorunlu hale geleceğinin altını çizen Aygün, kameraların terör açısından caydırıcı bir işlevi olduğuna dikkat çekti.
HERKES UYANIK OLMALI : Aygün "Gözlerimiz, gözü dönmüş canilerin üzerinde olsun. Halkımız ve alışveriş merkezlerimiz uyanık olurlarsa üzücü olayların önünü almış oluruz" dedi. Kapalı ve açık otoparklara giriş ve çıkışlarda halkı rahatsız etmeyecek şekilde azami kontrollerin yapıldığını hatırlatan Aygün, "Ankaralılar gönül rahatlığı ile alışverişlerini yapsın. Alışveriş merkezlerinde her şey kontrol altında. Dört bir yan kamerayla izleniyor ve kaydediliyor. Emniyet müdürlüğü ile koordineli bir şekilde gerekli önlemler alınıyor" diye konuştu.
Klonlanma hortladı
Bahçelievler’ den Füge Ekşioğlu yazıyor. Diyor ki; "Gazetede okuduğum ve aynı konuda benim de maruz kaldığım bir problemde vatandaşa yardımcı olduğunuz haberi üzerine ATO üyesi yardım almak ümidi ile size yazıyorum.
ŞİRKETİMİZ adına eşim ve ben ARGOLD mağazasından iki adet Motorola V3 cep telefonu aldık. 1 ay sonra iki telefonun da hattı ’kayıtlı değilsiniz’ mesajı sonunda kesildi. Aldığımız yere müracaat ettikten sonra epey bir mücadele ile nasıl olduysa hattımızı açtırdılar. 1 yıla yakın zamandır bu telefonları sorunsuz kullandık. Ancak, eşimin telefonu ’telefonunuz klonlanmıştır’ mesajı neticesinde tekrar kapandı. Benimkinin ne zaman kesileceği belli değildir. Aldığımız yere yine müracaat ettik. 1 aydır bekliyoruz bir çevir sesi duyamıyoruz.
Yaptığım araştırmalar neticesinde, kapısında ’KVK’ bayii diye yazdığı halde, girip alışveriş yaptığımız yerden aldığımız telefon, KVK ya kayıtlı bir IMEI kullanmamaktadır. Ayrıca telefonun üzerindeki IMEI numarası, faturadaki IMEI numarası ve kullandığı IMEI numarasının üçü de değişiktir.. Malesef tecrübelerim sonucunda bunu keşfettim. Ayrıca ’Motorola’ firmasının resmi ithalatı olmadığı, Çek ürünü olarak kaçak girdiğini Motorola tarafından öğrendim.
Bunun sonucu olarak eşim ve benim telefonlarımızın ’LEGAL YÖNDEN ÜLKEMİZE GİRMİŞ’, KVK kayıtlı birer cep telefonu ile değiştirilmesi konusunda ya da ücret iadesi konusunda şirketimize yardımcı olabileceğinizi düşünüp ümid ederek size konuyu bildirmeyi uygun gördüm.
DUYDUNUZ MU?
Argold Mağazası okurumuzun sesini duydunuz mu? Diyor ki "Sana dünyanın parasını verdik 2 telefon aldık. Birisi sustu diğerinin eli kulağında. Okurumuz sizi kaçak telefon satmakla suçluyor. Ne diyorsunuz? İşin içinde bir yanlışlık varsa söyleyin. Yoksa bu iki telefonu normalleriyle değiştirin. Değiştirin ki size kocaman bir alkış gönderelim.
Finansbank banka değil mi?
26 Ağustos tarihinde köşemizde ’Kredi Kartı Yıllık Ücretini Almadılar’ başlığıyla bir yazı yayınlandı. Burada, Yapı Kredi Bankası kredi kartına sahip bir tüketicimizin itirazı üzerine, bankanın karttan kestiği yıllık aidatı tüketiciye iade ettiğini duyurmuştuk.
Köşemizi okuyan bir başka tüketicimiz, e-posta aracılığıyla bize sorununu iletti. Tüketicimiz, kendisine ve eşine ait Finansbank kredi kartlarından Haziran ayında ’Yıllık Kart Aidatı’ adı altında 30 YTL para kesildiğini bildiriyor.
Kendisi, 13 Temmuz tarihli dilekçesiyle, Finansbank’ın Ankara Gaziosmanpaşa Şubesi ve dolayısıyla bankanın Genel Müdürlüğü’ne başvuru yaptığını belirtiyor. 24 Temmız tarihinde dilekçeleri işleme alınmış; ancak daha sonra banka tarafından herhangi bir açıklama yapılmadan dilekçelerinin rededildiği haberi kendisine ulaştırılmış.
SORUYORUZ
Sayın banka yöneticileri. Tüketiciler size kredi kartı faizlerinden çok yüksek faizler ödüyor. Bir müşterinizden her yıl binlerce lira kazanıyorsunuz. Tüketicilerden bir de yıllık 20-30 YTL kart bedeli istemek neyin nesi? Bazı bankalar tüketici talep ettiği zaman kart bedeli almıyor. Sayın Finansbank yetkilileri siz banka değil misiniz? Tüketicinin 20-30 YTL’sinden ne istiyorsunuz?
Sakın atmayın
Vergi iadesi kalktı diye tüketicilerimiz alışverişlerinde ya fiş almıyorlar ya da aldıkları fişi atıyorlar. Aldıkları ürünlerden biri ayıplı çıktığında ise bu defa o ürünü oradan aldıklarını kanıtlayamadıkları için iade edemiyorlar. Fişlerinizi bir müddet saklayın. Ama asla fiş almamazlık yapmayın..