Çankaya'da 14 bin 139 denetim

Güncelleme Tarihi:

Çankayada 14 bin 139 denetim
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 14, 2016 13:00

Çankaya'da 14 bin 139 denetim

Haberin Devamı

ANKARA, (DHA)- ÇANKAYA Belediyesi zabıta ekipleri, Çankayalıların huzuru için 7/24 görev yapıyor. 2016 yılının altı aylık döneminde 14 bin 139 denetim yapan ve 6 bin 446 şikayeti değerlendiren Çankaya Zabıtası, kurallara uymayan işyerlerine cezai işlem uyguladı.

Seyyar satıcılara yönelik gece denetimleri ve şehir merkezinden uzağa taşınması söz konusu oto galerileri ile fal kafeler ve masaj salonu adı altında hizmet veren işletmelere yönelik denetim ve yaptırımlarını sürdüren Çankaya Zabıtası, kent merkezinde yaya yolu olarak kullanılan Yüksel Caddesi, Karanfil ve Konur Sokaklarında ise işletmelerin yaya yolu işgalini önlüyor.

Çankaya Belediyesi zabıta ekipleri, ilçe sakinlerinin huzuru, sağlığı ve refahı için gece gündüz çalışıyor. 208 personeli ile 7/24 görev yapan Çankaya Zabıtası işyerlerine, seyyar satıcılara, pazar tezgahlarına, işportacılara ve inşaat alanlarına yönelik denetimlerini hem vatandaş şikayetleri hem de rutin kontrolleri kapsamında gerçekleştiriyor. Zabıta, yılın ilk yarısında 14 bin 139 denetim yaptı. Denetimlerde 6 bin 441 işyerine uygunluk raporu, 3 bin 671'ine ihtar verilirken, bin 231'ine durum tespit tutanağı düzenledi, 2 bin 796'sına da idari yaptırım uyguladı.

Çankaya Belediyesi Zabıtası, özellikle gece geç saatlere kadar seyyar satıcılık yapılan köfte, kokoreç, midye tezgahlarına, Ankara Büyükşehir Belediyesi ve Çankaya İlçe Emniyet Müdürlüğü ile koordineli yaptığı denetimlerde el koydu.

ŞİKAYETLERE ANINDA MÜDAHALE

Günün 24 saati 922 bin 536 nüfuslu Çankaya İlçesinde, 1200 kilometrelik alan ve 124 mahallede 208 personel ile hizmet veren Çankaya Zabıtası pazaryeri, lokanta, pastane, fırın, balıkçı, bakkal, market, kasap, berber ve kuaför, seyyar, işporta, inşaat gibi pek çok alanda vatandaşın sağlığı ve güvenliği için denetim uyguluyor. Vatandaşlardan gelen şikayetleri bir ila on gün içerisinde sonuçlandıran Çankaya Zabıtası, 6 ayda 6 bin 446 şikayeti değerlendirdi ve vatandaşa geri dönüş sağladı.

SEYYARA PİLOT UYGULAMA

Nüfus yoğunluğu ve yüksek ticaret hacmi ile Ankara'nın en hareketli bölgesi ve cazibe merkezi olmasının yanı sıra eğlence işletmelerinin de yoğunluk gösterdiği Çankaya'da, gürültü yoğunluğu, sağlıksız koşullarda hazırlanıp seyyar olarak satışa sunulan köfte, kokoreç gibi gıda ürünleri satıcıları ile mücadele de hız kaybetmeden devam ediyor.



Gece yaşantısını olumsuz etkileyen unsurlarla mücadele amacı ile Haziran ayında yeni bir uygulamaya başlayan Çankaya Belediyesi, 10'ar kişiden oluşturduğu ekiplerle özellikle Tunalı Hilmi Caddesi ve Bestekâr Sokak ta seyyara yönelik çalışma yapıyor; tezgahlara el koyuyor, araçları ise parka çekiyor. Uygulamayı Çankaya'da yoğunluk gösteren diğer bölgelere de yaymayı amaçlayan Çankaya Belediyesi, Ankara Büyükşehir Zabıtası ve Emniyet güçlerinin de desteğini alıyor.

7/24 ÇÖZÜM MERKEZİ 444 06 01



Çankaya Belediyesi'nin gece gündüz görev yapan Çözüm Merkezi'nin 444 06 01 numaralı çağrı merkezini arayan ya da Belediye'nin internet sayfasında yer alan Çözüm Merkezi üzerinden e-posta gönderen vatandaşların şikayetlerini değerlendirmeye alarak harekete geçen Çankaya Zabıtası, vatandaşların kendilerine de doğrudan ulaşabileceklerini bildirdi. Vatandaşların 230 75 99 ve 230 03 20 numaralı telefonları da arayarak söz konusu şikayetlerini bildirebileceklerini belirten yetkililer, vatandaşın huzuru için gerekenlerin yerine getirileceğini vurguladılar.

 

FOTOĞRAFL

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!