Çağrı sayısı 10 binden 100’e düştü

Güncelleme Tarihi:

Çağrı sayısı 10 binden 100’e düştü
Oluşturulma Tarihi: Haziran 24, 2022 14:36

Ankara Sağlık Müdürlüğü COVID-19 Çağrı Merkezi’ne gelen çağrılar, vakaların azalması ile büyük oranda düştü. Pandeminin pik yaptığı dönemde 450 personel ile 7 gün 24 saat hizmet verilen merkezde, şu an 75 kişi çalışıyor. Merkezin Koordinatörü Ebru Aydal, “10 bine kadar çağrı aldığımız zamanlar oldu. Vakaların düşmesi ve aşılamanın artmasıyla şu an günlük ortalama aldığımız çağrı, 100'e kadar düştü” dedi.

Haberin Devamı

Dünyada ve Türkiye'de 2 yılı aşkın süredir etkili olan pandeminin azalması ve etkin aşılamanın da ortaya konulmasıyla vaka sayılarında hızlı düşüş yaşandı. COVID-19'a yakalananların sorularını cevaplamak ve gerektiğinde filyasyon ekiplerini de yönlendirmek için 2020 yılının ağustos ayında Sağlık Bakanlığı bünyesinde kurulan COVID-19 Çağrı Merkezi'nde, vakaların hızla azalması ile birlikte çağrılarda da büyük düşüş oldu. Pandeminin pik yaptığı dönemde 450 personel ile 7 gün 24 saat hizmet veren merkezde, şu an aktif olarak 75 kişi çalışıyor. Pandemi döneminde çağrı merkezlerinin büyük işler başardığını kaydeden Ankara Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Başkanlığı COVID-19 Çağrı Merkezi Koordinatörü Ebru Aydal, şunları söyledi:

Çağrı sayısı 10 binden 100’e düştü


HAFİF SORUNLARLA KARŞILAŞIYORUZ

“İlk hizmet vermeye başladığımız dönemlerde, vaka sayılarının fazla olması sebebiyle günlük ortalama 10 bine kadar çağrı aldığımız zamanlar oldu. Vakaların düşmesi ve aşılamanın artmasıyla şu anda günlük ortalama aldığımız çağrı sayısı 100'e kadar düştü. Şu anda 75 personel ile hizmet veriyoruz. Şu andaki çağrılarımızın içeriklerini daha çok gribal enfeksiyon gösterdiğini söyleyen vatandaşlarımız oluşturuyor ya da zaman zaman rapor talepleri, evde izolasyonla ilgili soruları, temas konularıyla ilgili çağrılar alıyoruz. İlk dönemlere göre oldukça basit ve hafif sorularla karşılaşıyoruz.”

Çağrı sayısı 10 binden 100’e düştü


BİZİM İÇİN ZORLAYICI SÜREÇTİ

COVID-19 Çağrı Merkezi çalışanlarından, Eylem Ezgi Akkaya ise gelen çağrıların ilk zamanlara göre düştüğünü belirterek, “Vakaların pik yaptığı dönemlerde çağrı sayılarımız çok fazlaydı ve açıkçası bizim için de zorlayıcı bir süreçti; çünkü görüştüğümüz hastaların büyük bir bölümü çok ciddi sağlık sorunları yaşıyorlardı. Gerçekten bizim için de psikolojik olarak çok zorlayıcı bir süreçti ama vaka sayılarının azalmasıyla birlikte biraz daha sakin geçiyor” diye konuştu.

BAKMADAN GEÇME!