Güncelleme Tarihi:
Büyükşehir ve ilçe belediyelerin, vatandaşların şikayetlerini ve taleplerini dinlemek amacıyla kurdukları ‘çağrı merkezleri’ne, birbirinden ilginç istek ve öneriler geliyor. Çağrı merkezlerindeki operatörler ile vatandaşlar arasında fıkraları aratmayacak türden diyaloglar yaşanıyor. Ankara Hürriyet, 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet veren belediyelerin çağrı merkezlerine gelen talepleri derledi:
EVDEN KAÇMAK İSTİYORUM
Büyükşehir Belediyesi bünyesinde hizmet veren Mavi Masa Alo 153’e 2012 yılında 155 bin 591 Ankaralı telefon açtı. 2013’ün ilk üç ayında da 45 bin 910 başvuru yapılan merkeze gelen ilginç isteler şunlar:
“Genç bir bayanım. Evden kaçmak istiyorum. Bana nasıl yardımcı olur musunuz?”, “Karşıyaka mezarlığının karşısına kafeterya açılmasını istiyorum”, “Parkta otururken ağaçlarda bulunan kuşlar pisliklerini üzerimize bırakıyorlar, bankların üzerine çadır konulmasını istiyoruz”, “Kızım orası Melih beyin evi mi, bana bu numarayı verdiler”, “Melih Gökçek beyden 50 TL borç para istiyorum”, “Evim var 700 TL maaşım var, evlenecek kimse bulamıyorum Melih başkanım beni evlendirsin.”
KOMŞUM APARTMANDA HOROZ BESLİYOR
Keçiören Belediyesi’nin çağrı merkezi AK MASA’ya ise 2012’de 68 bin 134 telefon gelirken, 2013’ün ilk üç ayında ise 24 bin 660 istekte bulunuldu. İstek ve talepleri ilgili müdürlüklere ileten birime gelen ilginç çağrılar ise şöyle:
“Komşumuz kapıda bir sürü sokak kedisi besliyor, kedileri beslemesinden şikayetçi değiliz ama her sabah 05.00’de kapıya çıkarak kedileri bağırarak çağırıyor ve bizi uyandırıyor. Lütfen susturun”, “Komşu apartmanda horoz besliyor. Zabıta ekiplerini çağırdığımızda horozun sesi kesiliyor. Zabıtalar gidince tekrar ötmeye başlıyor. Bu horoz beni çıldırtacak lütfen bana yardımcı olun”
MAYMUNUM EVDEN KAÇTI
Mamak Belediyesi bünyesinde hizmet veren ALO MAMAK’da ise 2012’de 36 bin 194, 2013’ün ilk üç ayında ise 8 bin 687 çağrıya cevap verildi. Mamak’tan gelen ilginç çağrılar ise şunlar:
“Ben Mamak Belediye Başkanı. Makam arabam yarın sabah beni evimden alsın”, “Samsun’dan arıyorum. 19 yaşında kız arkadaşım Mamak’ta oturuyor. Benden ayrıldı ne olur Mesut başkanım yardım edin. Kız arkadaşıma ulaşamıyorum numarasını değiştirmiş”, “Maymunum evden kaçtı, bir türlü yakalayamıyorum, lütfen yardım edin”
ÇAMAŞIR MAKİNEM YÜRÜYOR
Yenimahalle Belediyesi İlkadım Çağrı Merkezi’de ise 2012’de 83 bin 443, 2013’ün ilk üç ayında da 36 bin 592 çağrı geldi. Yenimahalellilerin ilginç talepleri ise şöyle:
“Balkonumdan masa örtümü silkelerken elektrik tellerine takıldı, bana yardımcı olur musunuz?”, “Evde çamaşırımı yıkarken çamaşır makinem kendi kendine yürüyüp banyo kapısının arkasına geldiğinden banyo kapısını açamıyorum bana bir ekip yollar mısınız?”,
Vatandaş: Belediyenizin ikinci katında çalışan İsmail beyle görüşmek istiyorum.
Operatör: İsmail beyin soyadını ve çalıştığı birimi öğrenebilir miyim?
Vatandaş: İkinci kata çıktığınızda en son odadan girince karşılıklı iki kişi oturuyor, birisi kel hatta kalp ameliyatı oldu, şuan durumu iyi. Onun karşısında oturan beyefendi ile görüşmek istiyorum.”
KOMŞUM HALI YIKAYACAK CEZA YAZIN
Çankaya Belediyesi bünyesinde hizmet veren Çankaya Çözüm Merkezi 2012’de 9 bin 479, 2013’ün ilk üç ayında da bin 516 telefona cevap verdi. Gelen ilginç istekler ise şunlar:
“Bugün komşuma kahve içmeye gittim. Komşum ‘yarın halıları yıkayacağım’ dedi. Yarın Zabıta ekiplerinizi gönderin ceza yazın, suyu boşuna tüketmesin”, Vatandaş: Kapımın önünde çöplerden akan sular yüzünden kaldırım karardı ve pis kokuyor, temizlenmesini istiyorum.
Operatör: İsteğinizi ilgili birime yönlendiriyorum. ‘Ertesi gün Çankaya Belediyesi temizlik ekipleri talepde bulunan vatandaşın evinin önüne giderek kaldırımı tazyikli suyla yıkarken aynı vatandaş ‘Yazık değil mi bu suya, kaldırım suyla yıkanır mı’ diye tepki gösterir.”
“Eşim Rus asıllı, kuaföre gitti, saça maşa ile fön normalde 20 TL civarında ama eşimden 350 TL aldılar. Hem paramı geri versinler, hem de o kuaföre dolandırıcılık suçundan işlem yapsınlar”
İSMAİL YK KONSERİ İSTİYORUZ
Gölbaşı Belediyesi Alo Belediye Hattı’na ise Şubat 2010’dan bu zamana kadar 12 bin 605 istek ve şikayet telefonu geldi. En ilginç istekler ise şöyle: “Biz İsmail YK Fan Clup olarak belediyenizden bir İsmail YK konseri düzenlenmesini rica ediyoruz”, “Ahırıma köpek yavruladı, iki gündür bizi ahıra sokmuyor, saldırıyor, yakacak odunum ahırda ama giremediğim için dışarıdan yakacak topluyorum, yardım edin.”
KIZ İSTEMEYE GELİR MİSİNİZ
Altındağ Belediyesi Altın Masa’ya 2012’de 72 bin 84, 2013’ün ilk üç ayında ise bin 572 telefon geldi. Altındağlıların ilgniç istekleri ise şunlar:
“Başkanım 22 yaşındayım, bir kızı çok seviyorum. Kız istemeye gideceğim ama siz de benimle gelir misiniz?”, “Evimdeki televizyon eskidi, iki kere tüpünü değiştirdim ama yine de olmuyor. Belediye olarak eskiyen televizyonumu size versem bana Led ekran televizyon verebilir misiniz?”
BAŞKAN TAHLİL SONUÇLARIMA BAKSIN
Sincan Belediyesi Alo Belediye hattına 2012’den bu güne kadar 282 adet istek, talep ve öneri geldi. Gelen taleplerden en ilginci ise Sincan Belediye Başkanı Mustafa Tuna’nın Doçent Doktor olduğunu duyarak tahlil sonuçları ve EKG’lerine Başkanın bakması için belediyeyi aramasıdır. “Başkanın sözüne inanırım benim şu sonuçlarıma bir baksın,y neyim varmış” Vatandaşa, Tuna’nın doktorasını İnşaat Yüksek Mühendisi olarak yaptığı söylendi.
BİR BALIĞA 145 TL ÖDEDİM
Etimesgut Belediyesi çağrı merkezine ise 2 bin 108, 2013’ün ilk üç ayında ise 886 istek ve şikayet telefonu geldi. Etimesgutlu vatandaşların yüz gülümseten talepleri ise şöyle:
“İşyerinde bir tane balık yedim, bana hesap 145 TL geldi. Zabıta ekiplerinizi gerekli denetimleri yapmaları için buraya göndermenizi rica ediyorum”