Güncelleme Tarihi:
Yerel seçimlerin ardından Ankara’da yeni göreve başlayan ve mevcut görevini sürdüren yerel yöneticilere seslenen Ankara Bisiklet ve Doğa Sevenleri Derneği (ABİDOSD) Başkan Yardımcısı ve Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi kurucu üyelerinden Murat Görücü, “Ankara’da güvenli bisiklet park alanlarının olmasını istiyoruz. İnsanlar ‘Burada bisiklet park alanı var. O zaman ben de bisikletimle geleyim’ dediği takdirde insanları teşvik edici bir yaklaşım içerisine girmiş oluruz” dedi. Kent içi bisiklet kullanımının artması adına öneri ve taleplerini sıralayan Görücü, özetle şunları söyledi:
YEREL YÖNETİMLERDEN BEKLENTİMİZ YÜKSEK
“Yerel seçimler gerçekleştirildi, bizler de gözümüzü belediye başkanlarının ve yönetimlerinin yapacakları plan, program ve faaliyetlere çevirdik. Haliyle bisikletçilerin de umut ve beklentileri yüksek. Üniversitelerde, fabrikalarda, kamu kurum ve kuruluşlarında güvenli bisiklet yolları yaygınlaştırılabilir. Çok ciddi ulaşım ağına sahip olmak ve bisiklet şehri olarak anılmak istiyoruz. Bir şehrin bisiklet dostu şehir olarak anılması, belediye yönetimleri için de gurur kaynağı olmalı. Çevreci, egzoz üretmeyen doğa dostu, ekonomik ve sağlıklı bir ulaşım aracıdır bisiklet. Bir şehri bisiklet sürüşü, yarışı ile tanımak, tanıtmak, sağlıklı ve hareketli yaşam için çevreci ve ekonomik bisiklet ile ilgili teşvik edici ve destekleyici çalışmalar yapmak, trafik ve bisiklet eğitimi vermek, projeler üretmek, yerel yönetimler için büyük bir fırsat, bu fırsatı belediyelerin en iyi şekilde değerlendireceğini düşünüyorum. Bisikletçiler olarak göreve her zaman hazırız. Ankara’da bisiklet sürenlerin sayısı gün geçtikçe artmakta. Dolayısıyla artan bu ihtiyaca belediyelerin ve ilgili kurumlarında cevap vermesi gerek.
KENT İÇİ OTOBÜS TAŞIMA ENTEGRESİ GEREKLİ
Birçok üniversitenin ve öğrencinin de bulunduğu, öğrenci şehirleri arasında anılan Ankara’mızın diğer iller ve Avrupa şehirleriyle kıyaslandığında bisiklet yolu konusunda daha çok yol alması gerekiyor. Yani olması gereken noktada değil. Belediyenin yatırım, inşaat maliyeti düşük olan bisiklet yolları yapımına iyi ülke örnekleriyle birlikte hız vermesi ve güvenli bisiklet park alanlarını arttırması konusunda gerekli hassasiyeti göstermesi önemlidir. Bisiklet yolunun ve güvenli bisiklet alanlarının olması çevreci, ekonomik, sağlıklı, ulaşım ve sosyalleşme aracı olan bisiklete gereken önemi arttıracağı gibi bisiklet sürülmesini de teşvik edecektir. Güvenli bisiklet yollarının ve bisiklet park alanlarının raylı sistem ve kent içi otobüs taşıma entegresi de gereklidir. Güvenli bisiklet park alanlarının önemi ise bisikletimizle bir kuruma bir yere gittiğimizde bisikletimizi güvenle bağlayacağımız bir alanın olmamasıdır. Ankara’da güvenli bisiklet park alanlarının olmasını da istiyoruz. İnsanlar ‘Burada bisiklet park alanı var. O zaman ben de bisikletimle geleyim’ dediği takdirde insanları teşvik edici bir yaklaşım içerisine girmiş oluruz.”
TRAFİKTEKİ ÖLÜMLERE ‘DUR’ DEMELİYİZ
Bisiklet gezgini olarak karşılaştığı zorlukları da anlatan Görücü, bisikletli ölümlere de dikkat çekti. Görücü, “Cumartesi günü kentimizde meydana gelen sağanak ve fırtınada ben de bisikletimle yollardaydım. Sürüş yaparken yağmur nedeniyle yerlerde oluşan su birikintilerinden ötürü zor anlar yaşadım. Bunun gibi dile getirebileceğimiz pek çok konu var. Kara yolunda olan çukur ve bozuk yollardan bisikletlilerin zarar görmesi, bisiklet tekerinin mazgallara girmemesi gibi... Öte yandan, bisiklet bilinci sadece bizlerin kask, reflektifli yelek, gerekli ekipmanları kullanmalarıyla değil, trafiktekilerin bisikletlilere ve kendilerine olan saygılarıyla da ölçülür. Trafikteki bisikletli ölümlerinin durması için daha çok bilinç düzeyine ve farkındalığa ihtiyaç var” dedi.