Güncelleme Tarihi:
Özel bir şirketin Ankara Bölge Müdürü olan Selahattin Akman, 5 yıldır oturduğu evine 28 Mart’ta gelen son su faturasında tanımadığı birinin ismini gördüğünde büyük şok yaşadı. Faturada abone numarası ve adresin de aynı olduğunu belirten Akman, başına gelen olayı şöyle anlattı:
AYNI ADRES AYNI NUMARA
“2011’den beri 5 yıldır aynı adreste ikamet ediyorum. 28 Mart’ta gelen faturayla şaşırdım. Faturada hiç tanımadığım birisinin ismi yer alıyordu. Adres aynı, abone numarası aynı ama isim farklı. Ben her hangi bir ev değişikliği veya açma kapama yapmadım. Kendi bilgim dışında gerçekleşen bir olay olmuş. Faturanın arkasında ASKİ’nin numaralarını aradım 28’inde ulaşamadım. 29 Mart’ta 4-5 numaranın ardından abone işlerine bağlandım. Burada bir bayan bana şahsen başvuru yapmam gerektiğini söyledi. Ben hatanın kendilerinden kaynaklandığını benim dâhilimde gerçekleşmediğini anlattım. Aynı yere iki tane boru döşeyip iki tane saat veriyor musunuz diye sordum vermediklerini belirttiler. ASKİ’dekiler herhangi birisinin kimlikleriyle geldikleri zaman ben bu adrese geldim dediğinde abone yapılabildiğini söylediler.
DOLANDIRICILIKTAN ENDİŞELENDİM
Faturadaki bu kişi hırsız mıdır dolandırıcı mıdır bilemedim açıkçası endişelendim. Ayrıca bu kişiyi de tanımıyorum. Zaten güvensiz bir dönemde yaşıyoruz benim başıma gelen herkesin başına gelebilir. Bu kişi bu faturayı alıp ev adresini gösterip telefon alabilir, kredi kartı çıkarabilir, kredi çekebilir. Haberimiz bile olmayabilirdi. Faturada ismi olan kişi dolandırıcılık yapsaydı ne olacaktı? Şaşırtıcı bir şey. Birisi üç gün faturasını ödemese hemen gidip kesiliyor. Hatanın da hemen düzeltilmesi lazım. Benim başıma gelen başkalarının başına da gelebilir. Dikkatli olmak gerekiyor. ASKİ’nin de bu konuda daha dikkatli olması lazım. Daha büyük mağduriyetler yaşanabilir. Bu durum suiistimal edilebilir.” ASKİ yetkilileri ise bu durumun hatalı bir işlemden kaynaklandığını belirterek sorunun çözüleceğini ifade ettiler.