Güncelleme Tarihi:
Tuncer, “Son dönemde doktor ile hasta arasındaki çevrimiçi bağlantıyı kurmak için çalışan aracı kuruluşlar ortaya çıktı. Bu platformların sağlık hizmeti sunma konusunda ruhsatları bulunmuyor. Kullanılacaksa mutlaka Sağlık Bakanlığı denetimindeki uygulamalar kullanılmalı” dedi.
ÇEVRİMİÇİ MUAYENEDE ARACI KURULUŞA DİKKAT
COVID-19 pandemisi sağlık hizmetlerinde dijital dönüşüm süreçlerini hızlandırdı. Bu dönüşümle birlikte hayatımıza giren online (çevrimiçi) doktor görüşmeleri sayesinde hastaneye gitmeden, bulunduğumuz her yerden uzman hekimlerle görüntülü görüşme yapmak artık mümkün. Ancak özellikle tam kapanma sürecinde daha çok tercih edilen çevrimiçi doktor uygulamalarını kullanırken, kişisel verilerin güvenliğinin sağlanması da önem taşıyor. Konuyla ilgili bilgi veren Bilişim Hukukçusu Tolga Tuncer, son dönemde doktor ile hasta arasındaki çevrimiçi bağlantıyı kurmak için çalışan aracı kuruluşların ortaya çıktığına dikkat çeken Bilişim Hukukçusu Tolga Tuncer şunları söyledi:
SAĞLIK BAKANLIĞI DENETİMİNDEKİ UYGULAMALAR KULLANILMALI
“Bu platformların sağlık hizmeti sunma konusunda ruhsatları yoktur. Sadece görüntülü görüşme randevusu üzerinden komisyon alarak çalışmaktadırlar. Hatta bu yazılımlarda ödeme sonrası görüşmelerin bile sosyal medya uygulamaları veya mesajlaşma platformları (Whatsapp, Skype vb.) üzerinden yapıldığı görülüyor. Bu husus kişisel verilerin güvenliği ve sağlık verilerinin kullanımı konusunda açık kapı oluşturuyor. Çevrimiçi doktor muayenesi yaptıracak kişilerin, cep telefonlarının uygulama mağazasından mutlaka bir hastane logosu taşıyan yazılım ile randevu almaları ve bu yazılımı kullanarak görüntülü görüşme yapmaları gerekiyor. Bu tarz yapılar, Sağlık Bakanlığı denetiminde olduğu için, fiziksel veya online yapılan her türlü görüşmede hem kişisel hem de sağlık verilerinin korunması yönünde azami dikkatle çalışan sağlık kuruluşlarıdır.
KAYITLAR AYNI YERDE SAKLANIR
Bir hastaneden veya sağlık kuruluşundan alınacak Online Doktor hizmetinin ardından fiziksel bir kontrol, tetkik veya muayene gerekirse ilgili yazılımın sahibi hastane ile devam edebilmek mümkün olabilecektir. Hizmetin devam ettiği bu gibi durumlarda hem mobil yazılımın hem de hastane bilgi yönetim sisteminin üzerindeki sağlık kayıtları aynı yerde saklandığı için kişisel verilerin farklı platformlara dağılması da engellenmiş olmaktadır.”