Güncelleme Tarihi:
Almanya’nın başkenti Berlin’de 5 gün süren fuarda Türkiye üç bin 79 metrekarelik stant alanıyla en yoğun katılım gösteren ülkeler arasında ilk sırada yer aldı. 189 ülkeden 10 bin 147 katılımcının temsil edildiği fuarı toplam 150 bine yakın ziyaretçi gezdi. Geçen yıllarda olduğu gibi şehirler, turistik ilçe ve bölge ve oteller ile tur şirketleri Türkiye stantlarında yerini aldı. Fuarın gözde etkinliklerden biri de Tempo Travel dergisinin Almanca versiyonunu ziyaretçilere ücretsiz dağıtılması oldu. Kültür ve Turizm Bakanlığı bankoları ile Ankara, Muğla, Antalya, Belek’e ait dev stantlarda dağıtılan binlerce dergi kısa sürede tükendi.
ATO’DAN ‘ANKARA GUIDE’ HEDİYESİ
Ankara Ticaret Odası’nın (ATO) destekleriyle hazırlanan hologram kapaklı kutu ve içindeki kuşe kağıda basılı ‘Ankara Guide’ da katılımcılara sunuldu. Özel hediyeler, dergiyle beraber ATO ve Ankara Kalkınma Ajansı’nın (AKA) ortaklaşa kurduğu stantlardan dağıtıldı. ATO Yönetim Kurulu Başkanı Salih Bezci, Başkanvekili Koray Güngör, Yönetim Kurulu Üyesi Recai Kesimal ve Ankara Kongre ve Ziyaretçi Bürosu Koordinatörü Seçim Aydın da stantta hediye dağıtımı yaptı. ATO Başkanı Bezci, oturarak değil, dünyanın en büyük fuarı olan Berlin’e bizzat katılarak Ankara’yı tanıtmak istediklerini vurguladı.
‘KAYITSIZ KALAMAZLAR’
ITB Berlin Fuarı’nda İspanya, İtalya, Hırvatistan, Yunanistan ve Bulgaristan gibi ülkelerde rezervasyon artışı yaşanırken, güvenlik gerekçesiyle Türkiye kayıplara yaşadı. Türk turizmciler son dakika rezervasyonlarının olabileceğini vurgularken, Almanların düşen otel fiyatlarına kayıtsız kalmayacağını belirtti.
ALMANLARIN İLGİSİ YÜKSEK
Tatil ve Seyahat Araştırmaları Derneği FUR’un, 46 yıldan beri her yıl düzenli olarak ITB Berlin fuarında açıkladığı seyahat analizlerine göre; Almanların tatil yapma isteği artıyor. Almanların önümüzdeki 3 yılda kriz ve sorunların yoğun olarak yaşandığı ülkelere olan ilgisi de rapora yansıdı. Ocak 2016 itibariyle FUR’un sorularına yanıt veren Almanların yüzde 26’sı önümüzdeki 3 yılda Türkiye’de tatil yapabileceğini belirtti. Yunanistan için bu oran yüzde 22, Hırvatistan için yüzde 22, Mısır için yüzde 9, Tunus için yüzde 6 olarak tespit edildi. Bu sonuç, Türkiye’ye olan ilginin tüm olumsuzluklara rağmen yüksek seyrettiğini gösteriyor.