Güncelleme Tarihi:
Mamak’ta ilçe sakinlerinin istek, öneri ve şikâyetlerini iletebildikleri Mamak Belediyesi Çözüm Merkezi’nin pandemi sürecinde çağrı mesaisi arttı. Mamaklıların çağrı, mail, WhatsApp, SMS ve mobil uygulama yoluyla ilettikleri taleplerini alan merkez, yılın ilk aylarında koronavirüsün olmadığı dönemde günlük 400-500 başvuru alırken, bu rakam salgının başlamasıyla birlikte neredeyse iki katına çıkarak günlük bine yaklaştı. Merkez, yılın ilk 9 ayında 240 bine yakın istek, öneri ve şikâyet gibi bildirimleri alarak belediye içindeki ilgili birimler başta olmak üzere diğer kurum ve kuruluşlara anında iletti, takibini yaptı, çözüm sağladı.
KÖPEĞİM KORONA OLDU YETİŞİN
Koronavirüs sürecinde merkeze gelen çağrılar arasında gülümseten diyaloglar da yer aldı. Belediyeyi arayan bir vatandaş korona salgınını bitirmek için havadan uçakla ilaç sıkılmasını isterken bir başka vatandaş ise, “Bulun artık şu aşıyı kardeşim” talebinde bulundu. Mamak Belediyesi Çözüm Merkezi’ne gelen ve gülümseten bazı çağrılar şöyle:
-Köpeğim üç gündür hapşırıyor, kesin korona oldu, yetişin.
-Virüsü bitirmek için uçakla havadan ilaç sıkılmasını rica ediyorum.
-Kocam koronaya yakalandı. Sorumsuz kaynanam bahçede çalışmaya çağırıyor. Kaynanamı engeller misiniz?
-Ya bulun artık şu aşıyı kardeşim. Ne yapıyorsunuz orada.
-Koronaya karşı hangi ilaçları öneriyorsunuz?
-Salgının bitiş tarihi ne görünüyor?
Mamak Belediyesi’ndeki 10 kişilik ekibiyle 7 gün 24 saat hizmet veren Çözüm Merkezi, temizlik, asfalt bakım ve onarımı, hasta bakımı, kanalizasyon, gürültü kirliliği, vergi borcu sorgulama, imar durumu öğrenme, sokak hayvanları ve cenaze gibi birçok konuda vatandaşların istek ve taleplerini dinliyor.