Güncelleme Tarihi:
Sincan-Kayaş arasında hizmet veren banliyö işletmeciliğini konforlu ve hızlı hale getirmek amacıyla yaklaşık 20 ay önce TCDD Genel Müdürlüğü’nce başlatılan Başkentray Projesi’nde sona gelindi. Önümüzdeki ayın ortasından itibaren hizmet vermeye başlayacak hattın ilk test sürüşünü Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan yaptı. YHT Garı’ndan Kayaş’a giden tren, buradan hat boyunca ilerleyerek Sincan’a ulaştı. 15 Mart’ta hizmete girecek olan Eryaman YHT Garı’nda açıklama yapan Arslan, Başkentray Projesi’yle ilgili şunları söyledi:
METRO STANDARDINDA
“Başkentray, yaklaşık 20 ay için Ankaralıların ulaşımına kapatıldı. Elbette ki bu 20 aylık süreçte bu banliyö sistemini An-karalıların elinden aldık. 20 ay boyunca onlara sıkıntı yaşattık. Elbette ki çalışma yaparken, özür dilemiştik ama bir kez daha onların toplu taşımasını engellediğimiz için özür diliyoruz. Ama inşallah yaklaşık bir ay sonra Başkentray’ı metro standardında kullanmaya başladıklarında eminiz ki hem bize hem emeği geçenlere dua edecekler.
Yüksek hızlı trenler çalışırken, yani hizmet altında bu tip bir işi yapmak ve nisan ortasını düşünürseniz yaklaşık 21 aylık bir periyotta böyle bir projeyi hizmete sunmak gerçekten bir başarıydı. Bu başarıdan kaynaklı emeği geçen herkese çok çok teşekkür ediyorum. Bugün test sürüşünü birlikte gerçekleştirdik. Herhangi bir ses, rahatsızlık vermeden kaliteli bir şekilde yolculuk yaptık.
YHT HATTINI AYIRDIK
Bu iş kapsamında ne yaptık. Onu ifade etmek isterim. Sincan’dan başlayarak Kayaş’a kadar eskiden 3 hat vardı ve bu 3 hatta hem banliyö, hem yüksek hızlı trenler, hem ana hat trenleri birlikte çalışmak zorundaydı. Ancak bugün itibariyle Sincan’dan Behiçbey’e kadar biz beş hatta çıkarmış oluyoruz. Behiçbey’den Ankara merkez Yüksek Hızlı Tren Garı’nın olduğu yere kadar 6 hatta çıkarıyoruz ve Ankara YHT Garı’ndan da Kayaş’a kadar da 4 hatta çıkarmış oluyoruz. Böylece 36 kilometre olan hattı 156 kilometrelik raylı sistem döşeyerek çok daha konforlu hale getirdik. Normalde Kayaş’tan Sincan’a yaklaşık 23 dakika sürüyor. Ancak toplam 23 istasyonda durma, yolcu alma ve kalkma sürelerini de hesaba katarsanız, eskiden bir saat süren Sincan-Kayaş arası 48 ila 49 dakikalık aralığa düşmüş olacak. Yine yüksek hızlı trenlerimiz Ankara’dan Sincan çıkışına kadar yaklaşık 20 dakikada gelebiliyordu, şimdi 11 dakikada gelmiş olacaklar.”
İSTASYONLAR ENGELLİ DOSTU
Başkentray Projesi’nin bir özelliğinin de tüm istasyonların engellilerin rahatlıkla kullanabileceği şekilde tasarlandığını belirten Arslan, “Bütün engellilere hizmet edebilecek şekilde, bütün istasyonlarımız engelsiz hale getirildi. Engellileri kesin-tisiz bir şekilde hizmet alabilecekleri ve trenlerimize binebilecekleri hale getirdik. Her tren setimizin her vagonunda bir de engelli koltuğumuz var” dedi.
GÜNLÜK 520 BİN KİŞİ
Kayaş’tan Sincan’a yaklaşık 36 kilometre olan Başkentray’da 32 yeni banliyö seti ile toplam 96 vagon bulunuyor. Her bir set 770 kişi taşıyabiliyor. Başkentray, günlük 520 bin kişiye hizmet verecek. Yenileme çalışmaları öncesi banliyö trenlerini günlük 33 bin kişi kullanıyordu.
ANKARAKART İLE ÖDEME
Başkentray, Yenişehir durağında Kızılay-Batıkent metrosunun Sıhhiye istasyonu ile entegre olacak. Hat üzerindeki Kurtuluş ve Maltepe istasyonlarında da Ankaray’a aktarma yapılabilecek. Başkentray’a binmek isteyen vatandaşlar, ödemelerini Ankarakart ile yapabilecek.
BOŞLUK KALDIRILDI
Geçmişte banliyö trenleri ile peron arasında bulunan 20 ila 25 santimetrelik boşluklar, yolcuların da dikkatsizliği ile birlikte zaman zaman kaza yaşanmasına sebep olabiliyordu. Başkentray projesi ile yolcu güvenliği için tren ve peronlar arasındaki boşluk 5 santimetreye düşürüldü.