Başkent sokakları hatalı imalatla dolu

Güncelleme Tarihi:

Başkent sokakları hatalı imalatla dolu
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2007 00:00

İnşaat Mühendisleri Odası Ankara Şubesi Başkanı Fehmi Toptaş değişen belediye kanunuyla belediyelerin yönetim bilimine uymayan bir örgütlenme içine girdiklerini iddia ederek, "Başkent sokakları iş uzmanına bırakılmadığı için hatalı imalatlarla dolu. Çetin Emeç üzerinde mahkeme kararıyla tespit edilen hatalı alt geçitler var" dedi.

İNŞAAT Mühendisleri Odası (İMO) Ankara Şubesi Başkanı Fehmi Toptaş, geçtiğimiz yıl içinde Büyükşehir Belediyesi’nin inşaatla ilgili uygulamalarından, önümüzdeki yıl içinde yapılması gerekenlere; kentin master planı olmaması yönündeki eleştirilerinden, konut inşaatlarına kadar bir çok önemli konuda değerlendirmelerde bulundu. Değişen belediye kanunuyla belediyelerin yönetim bilimine uymayan bir örgütlenme içine girdiklerini iddia eden Toptaş, "Bu yasayla yol yapımındaki köprü ve alt geçitleri, Fen İşleri Daire Başkanlığı’nın bünyesindeki Sanat Yapıları Müdürlüğü yapması gerekirken ASKİ Genel Müdürlüğü yapıyor" dedi.

Belediye kanunuyla uzman olmayan kişilerin uzmanlık gerektiren işlerde çalıştırıldığını söyleyen ve "Bu da en çok inşaat konularında yanlışların yapılmasına yol açıyor" diyen Toptaş şöyle konuştu:

"Başkent sokakları iş uzmanına bırakılmadığı için hatalı imalatlarla dolu. Çetin Emeç üzerinde mahkeme kararıyla tespit edilen hatalı alt geçitler var. Basına yansıyan, mesleği dahi belli olmayan bazı kişilerin bu tür uzmanlık isteyen işlerin başına amir olarak atanmaları söz konusu. İyi olursa başkan sahip çıkıyor sonuç kötü olursa suçu başkasında ya da bir önceki yönetimde buluyor.

PLANSIZLIK VAR: Bunun dışında iki, üç, hatta beş yıl önce ihale edilmiş, yapılış tarihi ile ihale tarihi arasında uzun bir zaman süresi olan, onun için de yönetmelik gereği ihale tarihi, ihale bedeli, başlangıç ve bitiş tarihleri tabelalar olması gereken yerlere bu tabelalar çoğunlukla konulmuyor. Konulanlar da Keçiören metrosu gibi yıllar geçmesine rağmen daha bitmemiş yerler. İnönü bulvarı üzerinde yapılan alt geçit ihaleleri ile yapım yıllarının arasında da yıllar var. Bu şu demek oluyor. İhale kararı verilmiş ihale yapılmış işe başlanamıyor, nedenleri proje hazır değil, teknik sorunlar var, para sorunu var, arazi sorunu var, daha sayılabilir. Oysa 4734 sayılı Kamu İhale Yasası eksiklikler tamamlanmadan ihale yapılamaz diyor. Neden uyulmuyor? İki plansızlık ve programsızlık değil de bunun adı nedir?"

Öncelik sırasına önem verilmiyor

YATIRIM
değerlendirmelerinde tamamen Belediye Başkanının isteklerine uyuluyor. Örneğin şehir içinde halkın pek çok ihtiyaçları yapılamazken, kentin dışında yeni imar geçen arazilere yollar yapılıyor kaldırımlar ve orta refüjler yapılıyor, ağaçlar dikiliyor. Avrupa’da kentlerin gelişme bölgelerinde bisiklet yollarının yapıldığı kent merkezlerinin yayalara terk edildiği bir dönemde bizim yöneticilerimiz Kızılay’ı oto yola dönüştürmeye çalışıyor.

Master planlar rafa kalktı

ANKARA’
nın her sektör için master planları vardı. Bunlar raflarda kaldı; ulaşım master planı uygulanmadı. Şu anda 40 km’lik metro çalışır olması gerekirken 1994’lerde yapılmış 23 km’lik hatta, bir metre ilave edilmedi. Ulaşımı alt geçitler ve üst geçitlerle çözmeye çalıştılar. Toplu taşıma unutuldu. Önümüzdeki yıllarda Ankaralı ulaşımda çok sıkıntı çekecektir. Su master planına uyulmadığı için Ankaralı 2007 yılında hep susuzluk tedirginliği yaşadı. Bundan sonrada suyun kaliteliliği ve fiyatı tartışılacaktır. Tek nedeni Ankara’da su master planına uyulmadığı 2006 yılında ışıklı sisteminin devreye sokulmadığıdır.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!