Oluşturulma Tarihi: Ocak 23, 2012 00:00
BASINDA EN İYİ GIDA VE İÇECEK REKLAMI KATEGORİSİ
Ideart ? Ankara-Turusan Çiner - Ajans Başkanı
Basit düşünenler ödül sahibi oldu
“Basında En İyi Gıda ve İçecek Reklamı kategorisinde Kırmızı Bölge Ödülü kazandınız. İşin öyküsünü bizimle paylaşır mısınız?”
İş tamamen basit düşünmekte bitiyor. Vermemiz gereken mesaj, ürünün doğal bir serinlik sunduğu bunu da yüzyıllardır kullanılan en basit serinletme aleti olan yelpazeden yola çıkarak oluşturduk. Ürünün en temel özelliği ile temel maddesi olan limonu biraraya getirdik. Bir başka önemli olan nokta herkesin mesajı anlayabilmesi. Bunu çok net anlattığımızı görüyoruz o nedenle herhangi bir slogan veya alt metinle desteklememizin anlamı yoktu kaldı ki aksi bir hareket dikkati dağıtabilir sade ve yalın olan bir çalışmayı bu denli beğenilir olmaktan çıkarabilirdi.
Güzel işler yaptık
Bölge Ödülü sizin için ne ifade ediyor?”
Kırmızı Bölge Ödülleri’nin pek çok farklı açıdan önemi var bizim için. Ama sanıyorum en önemlisi bize kattığı motivasyon. Yaptığınız işin takdir görmesi ve ödüllendirilmesi gerçekten çok büyük bir mutluluk. Ideart henüz 4 yıllık genç bir ajans. 4 yıl gibi kısa bir sürede güzel işler yaptığımızı düşünüyorum. Kırmızı da bunun bir kanıtı bence. Ancak sadece Kırmızı’yı almakla bitmiyor. Başarı ancak sürdürebilir olduğunda gerçekten anlam kazanır. Şimdi üzerimizde geçtiğimiz yıllara nazaran daha büyük bir yük var. Başarılarımızı devam ettirmemiz gerekiyor. Bunun için de daha fazla özen ve gayret göstererek çalışmaya devam etmeliyiz.
BASINDA EN İYİ KONUTREKLAMI KATEGORİSİ
Rekmay ? Ankara Murat Dorkip Ajans Başkanı
Ankara’daki ortam yaratıcılığı besliyor
“Ödül kazanacağınızı tahmin ediyor muydunuz?”
Tahmin ediyorduk, evet. Özellikle Kırmızı ödülünü aldığımız Yalıkavak ilanına çok güveniyorduk.
“Şehrinizde, reklamcılığı ve yaratıcılığı nasıl değerlendiriyorsunuz?”
Ankara, gerek müşterileri, gerek ajanslarıyla farklılığın peşinde, kendini sürekli yeniliyor, geliştiriyor. Bu rekabet ortamı da yaratıcılığı besleyerek Ankara’yı lokomotifin ön sıralarına taşıyor.
Daha cesur karar
“Kırmızı Bölge Ödülü sizin için ne ifade ediyor?”
Kırmızı Bölge ile canlanan ödül heyecanı müşterilerimiz tarafından da yaşanıyor. Bu durum onların da yaratıcı işlere daha çok inanmasını, daha cesur kararlar almasını sağlıyor. Bu yüzden Kırmızı Bölge Ödülleri, bizim için gurur verici olduğu kadar, müşterilerimizde oluşturduğu pozitif refleksler açısından da önemli.
BASINDA EN İYİ SAĞLIK, SPOR ve GÜZELLİK REKLAMI KATEGORİSİ
Cosmic Creative Ankara Ebru Aslan Ajans Başkanı
Bölgesel ajansların cesaretini arttırıyor
“Basında En İyi Sağlık, Spor ve Güzellik Reklamı kategorisinde Kırmızı Bölge ödülü kazandınız. İşin öyküsünü bizimle paylaşır mısınız?”
Ekibimizin çok eğlenerek içinde bulunduğu bir yaratıcı süreçti. Birçok fikir arasından müşterimizin beklentilerini daha fazla karşıladığına inandığımız fikre odaklandık. Katılacağımız kategoride birçok başarılı işin olacağını tahmin etmiştik ama fikrimizin son dakikaya kadar arkasında durduk ve başardık.
“Reklamverenin sizinle paylaştığı bilgiler ve sizin ajans olara bu brief’e bulduğunuz çözüm nasıldı?”
Müşterimiz yaptığı iş hakkında bazı kilit bilgiler vermişti. Pet Kuaför aslında çok az bilinirliği olan bir iş alanıydı. Ankara’da bu işi yapan firmaların yoğun bir rekabet yaşamadığı bir pazardı. Müşterimizin bizden beklediği, bilinirliği böylesine az olan bir iş alanında çarpıcı bir ilanla firma faaliyetini anlatmaktı. Yaratıcı ekibimiz bu doğrultuda, bilindik bir görsel olan kedi ve köpek kapısını bir kuaför kapısına ekleyerek Pet Kuaför algısını görsel anlamda oluşturdu.
“Kırmızı Bölge Ödülü sizin için ne ifade ediyor?”
Kırmızı Bölge Ödülü, özellikle bölgesel reklam faaliyetlerinde bulunan reklam ajanslarının yaratıcılıklarını ödüllendirerek bu ajansları cesaretlendirmesi bakımından son derece önemli bir ödüldür.