Güncelleme Tarihi:
2012 Türkiye Otokros Şampiyonası’nın 2. ayağı Sazova Otokros’ta gaz pedalına dokunan tek kadın pilot Oya Eren, 18 erkeğe karşı verdiği mücadele ile yarış severlerin ilgisini topladı. 2010 sezonunda motorsporları kariyerine Ankara’da rallikros ile başlayan TRT’nin sevilen ekran yüzü Oya Eren, 2011 Eskişehir Rallikrosu’nda N2 Palio ile üçüncü olarak podyuma çıkmıştı. Üç yıldır ralli pistlerinde direksiyon sallayan Ankaralı pilot Oya Eren, ilk yarışında kürsüye çıkması ile kendi adına büyük bir adım attığını söylüyor. “Hayatımdaki tek terapi, otomobil kullanmak. Üzüntümü de sevincimi de direksiyonun başında yaşıyorum” diyen Eren, pilotluk öyküsünü Ankara Hürriyet’e anlattı.
Murat 124’le başladı
Eren’in otomobil tutkusu küçük yaşlarda başladı. Oyuncak bebeklerle oynayan komşu kızlarından uzak duruyor, otomobillere ilgileniyordu. Çocukluğunda sürekli seyahat etmesi, araçlarla farklı bir bağ kurmasına neden oldu. Adını soyadını söyleyemediği yaşlarda, ezberleyip tekrar ettiği kelimeler de otomobil markalarıydı. Oya Eren’in yıllar süren direksiyon merakı, sürücü belgesi almasıyla farklı bir boyuta taşındı. Biriktirdiği harçlıklarıyla sahip olduğu 1974 model “Hacı Murat” lakaplı Murat 124 ilk aracı oldu.
Kamera karşısından direksiyon başına
Motor sporlarının pahalı bir uğraş olması nedeniyle Eren’in direksiyon başına geçmesi kolay olmadı. Önce başka bir alanda kariyerine başlayıp birikim yapması gerekti. Pilot Eren’in sporla ilgisi, sadece motor sporlarıyla sınırlı değil. Kadın pilot, aynı zamanda TRT Türk’ün spor haberlerini sunuyor. Televizyon kariyerindeki isteği de, bültenlerde motor sporlarının futbol, basketbol gibi spor dalları kadar yer bulması. Yarış otomobiliyle ilk tanıştığında kendine fazla güvendiğini belirten Eren, pistteki ilk günlerini şöyle anlatıyor:
İlk kürsü deneyimi
“Tek elimle yaparım diye düşündüm. Fakat tulumu, kaskı, eldiveni giyip otomobili çalıştırdığımda çok da kolay olmadığını anladım. Aracı pistte tutabilmek vahşi bir hayvanı zaptetmek gibiydi. Ankara’daki ilk yarışımda bir teşvik kupası aldım. Başarı kolay gelmedi. Eskişehir’de katıldığım rallikrosta her şey yolundayken yağmurun başlamasıyla bir anda paniğe kapıldım ve otomobilim stop etti. Talihsizliğe karşın yarışı üçüncülükle tamamladım ve ilk kez kürsüye çıktım.
Şehir trafiğinden çok daha güvenli
Türkiye’de motor sporları pahalı bir hobi, ancak daha fazla ilgi gösterilirse işin maddi boyutu aşılabilir. Motor sporları aslında büyük şehirlerin trafiğinden daha güvenli. Yarış araçları normal araçlardan çok daha fazla donanıma sahip ve yarış öncesi kontroller yapılıyor. Pilotlar da kullandıkları özel ekipmanlar ile korunuyor. Motor sporlarına hevesli olanlar, güvenlik gerekçesiyle geride durmamalı.”
Kadın pilot Oya Eren’in motor sporlarına ilgi duyan hemcinslerine de bir çağrısı var:
“Ankara’da pilotluk okulu olmasa da çok sayıda deneyimli yarışçı var ve eski yarışçılar, aralarına yeni katılanlara büyük destek veriyor. Direksiyon başına geçip pistlerin tozunu kaldırmak istiyorsanız sadece cesaretinizi toplayın ve ilk adımınızı atın.”