Aylık 16 milyon kullanıcıya ulaştı

Güncelleme Tarihi:

Aylık 16 milyon kullanıcıya ulaştı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 30, 2011 00:00

Gelişen oyun pazarında yakaladığı büyümeyle 19 milyon dolar yatırım alan ve dünyanın en büyük beşinci sosyal oyun şirketi haline gelen Peak Games’in hızlı büyümesi yeni yatırımlar, iş ortaklıkları ve oyunlarla devam ediyor.

OYUN pazarında en hızlı büyüyen sosyal oyun şirketi olan Peak Games, gerçekleştirdiği yeni satın almalar, iş ortaklıkları, sosyal oyunlar ve aldığı yatırımlarla Türkiye ve MENA bölgesi (Ortadoğu, Kuzey Afrika) pazarlarında büyümeyi sürdürüyor. Şirket son olarak Umaykut ve Erlikhan isimli iki strateji oyunu stüdyosunu satın aldı ve aralarında RockYou’nun da bulunduğu şirketlerle yeni iş ortaklıkları gerçekleştirdi. Şirketin ulaştığı aylık kullanıcı miktarı ise 16 milyona ulaştı.
/images/100/0x0/55ea6722f018fbb8f87d9cdd

Peak Games’in az hizmet alan pazarlara yerelleştirilmiş ve kültüre özel öğelerle donatılmış oyunlarla hitap etmeyi stratejisinin merkezine konumlandırdığını belirten Peak Games Ankara Mühendislik Ofisi Oyun Tasarımcısı İbrahim Yıldırım, “Bizler Ankara’da 10 kişilik bir ARGE ekibiyiz. Oyun geliştirme üzerine bir yıl önce kurulan şirketin iki farklı alanı bulunuyor. Hem kendi projelerimizi geliştiriyoruz hem de yayıncılık yapıyoruz” dedi.

Değişikliklerle gold üyelik satışlarımız üç kat arttı

Şirketin oyunları güçlü bir kullanıcı bağlılığı ile daha da zenginleştirdiğini ifade eden Yıldırım, şöyle devam etti:

“Ankara ofisimizi Mayıs ayında faaliyete geçirdik. Ofisin açılışından bu yana okey oyunumuz üzerinde köklü değişiklikler ve iyileştirmeler yaptık. Yaptığımız değişiklikler sonucu okey oyunumuzda gold üyelik satışlarımız üç kat arttı. Geliştirdiğimiz VIP oda sistemi ile de kullanıcıların kendi okey odalarını açmalarına ve yönetmelerine imkan sağladık.

Şu anda ekibin büyük bir bölümü “Project N.E.W” kod adlı yeni oyunumuz üzerinde çalışıyor. Oyun 2012’nin ilk yarısında yayına almayı hedeflediğimiz bir strateji oyunu. Oyun, internet üzerinden binlerce kişi aynı anda gerçek zamanlı etkileşimlerle kendi imparatorluklarını kurarak belirli bir hedefi ele geçirmek için birbirleriyle mücadele etmesi üzerine kurulu. Son derece önem verdiğimiz ve güvendiğimiz bir oyun.

Başarıda bölgesel liderlik çok önemli

Peak Games’in başarısında bölgesel liderliğin çok önemli rol oynadığını düşünüyorum. Oyun sektörünün yeni canlanmaya başladığı Türkiye ve Ortadoğu bizim için stratejik açıdan önem taşıyan pazarlar. Bu yüzden öncelikli hedefimizi Türkiye’nin ve Ortadoğu’nun internet oyun pazarına hakim olmak şeklinde belirledik. Bu hedefimizi gerçekleştirdikten sonra, tüm dünyaya oyun ihraç eden bir şirket olmak istiyoruz.
Milyonlarca kullanıcıya hizmet verdiğimiz sosyal oyun sektöründe yazılım mühendisliğinin kalıplaşmış çözümlerin dışına çıkarak çok boyutlu problemlere etkili çözümler geliştirmesi gerekir.
Peak Games AR-GE ekibinin birbirinden yetenekli mühendisleri bu gereksinimi karşılama sürecindeki en önemli gücümüz. Sosyal platformların ve mobil teknolojilerin gelişmesiyle birlikte, oyunlardaki sosyal elementler de gelişiyor. Aslında başarılı oyunların birçoğu sınırlı da olsa sosyal etkileşimi tetikleyici özelliklere sahipti.

Yetişmiş insan sayısı yeterli değil

KALİFİYE elaman bulma konusunda sıkıntı yaşadıklarını belirten Peak Games Ankara Mühendislik Ofisi Yazılım Mimarı Ersin Er, şunları söyledi:
“Peak Games’den önce sekiz yıl akademide öğretim görevlisi olarak çalıştım. O yıllarda da öğrencilere önerilerde bulunuyordum fakat şimdi sektörde onların eksikliğini daha net görebildiğim için kesin şeyler söyleyebilirim. Özellikle bizim branşımızda merak ve ilgi çok önemli. Derslere girip, sınavları başarıyla geçen fakat bu işe ilgisi olamyan öğrenciler bu sektörde işe yaramıyor.
İş hayatında gerekli olan şey sadece kuru bilgi değil. Onu işe dönüştürebilme yeteneği yani mühendislik hayati öenm taşıyor. Türkiye’de bu konuda büyük sıkıntılar yaşanıyor. Her üniversitede mühendislik bölümü açılıyor.”

Peak Games’in DNA’sında var

PEAK Games Kurucusu ve CEO’su Sidar Şahin, “Şu anda oyuncuların ne tür oyunlardan hoşlandıklarını gerçekten anladığımız bir noktadayız. Bununla birlikte belirli bölgelerde yeni kullanıcılara nasıl ulaşacağımızı, oyunun yaygınlaşmasını tetikleyen etkenleri ve bunları nasıl kâr ve büyümeye dönüştürebileceğimizi de biliyoruz” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!