Oluşturulma Tarihi: Eylül 03, 2007 20:05
17 Haziran 2007 tarihinde Teknosa Bahçeli Ankara mağazasından LG KG 800 cep telefonu aldık. Üç gün sonra telefonumla arama yaptığımda, zaman zaman çevir sesinin gelmediğini, aranan kişi telefonu açtığı halde karşı tarafın sesini duyamadığımı ve sesimin de duyulmadığını fark ettim. Ankara dışında olmam sebebiyle, telefonu fatura tarihinden itibaren 30.gün aldığım mağazaya götürebildim. Çıkan arızadan dolayı ürünü iade etmek istediğimi belirttim kabul edilmedi. Yetkililer cihazı servise göndermek üzere tutanak tuttular. Aralıklarla mağazayı aradım ve cihazımı sordum. 15 gün sürebileceği söylendi. 18.gün tekrar aradığımda satış görevlisi cihazın kulaklık bölümünde problem olduğunu, sorunun bu yüzden kaynaklandığını, kulaklık bölümünün değiştirilmesiyle arızanın giderildiğini, telefonumu alabileceğimi söyledi. Aldığımın ertesi günü arızanın tekrarını fark ettim. Tekrar mağazayı aradığımda LG yetkili servisine ürünü kendim götürmem halinde işlemin hızlanacağı bildirilerek bir K.V.K servisine yönlendirildim. İlerleyen saatlerde servise gitmek üzereyken mağaza sorumlusu tarafından aranıldım ve bana şöyle bir açıklama yapıldı: "Telefonunuz 15 gün boyunca servisse gönderilmemiş mağazamızda kalmış. Ayrıca K.V.K LG’ye bakmıyor, sizi yanlış servise yönlendirmişiz." Tekrar Teknosa’ya gelmem ve bizzat ilgilenileceği söylenmesi üzerine telefonumu götürdüm. Telefonum şu an halen teslim edilmedi. Beklemekteyim. Ortada 15 gün boyunca mağazada hiçbir işlem yapılmadan tutulan bir telefon, mağaza görevlisi tarafından parça değişimi yapılarak sorunun giderildiği ifadesi ve aldığımdan itibaren kullanamamış olmanın sıkıntısı ve siniri içerisindeyken nasıl bir yol izlememi önerirsiniz? Bu saatten sonra telefonumun tamir edilmesi müşteri memnuniyeti anlamına mı gelecek?
Gülenay Turan KISACIKBir malı satın aldığınız tarihten itibaren ortaya çıkacak açık ayıpta 30 gün içerisinde, gizli ayıpta ise asgari iki yıl içerisinde satıcıya müracaat ederek 4077 sayılı yasanın 4. üncü maddesinde belirtilen yasal haklarınızı talep etme hakkınız bulunmaktadır. Arızalı telefonun satıcıya veya servisine tesliminden itibaren 30 işgünü içerisinde (34 gün-Pazar günleri işgünü olarak değerlendirilmemektedir) tamir edilip size verilmesi gerekmektedir. Ayıplı malın tamiri nedeniyle sizden ücret alınamaz. 30 işgünü içerisinde arızanın giderilip size verilmemesi halinde; ödediğiniz bedelin iadesi veya ayıpsız misli ile değiştirilmesi gerekmektedir. Talebinizin satıcı tarafından yerine getirilmemesi halinde Tüketici Sorunları Hakem Heyetine müracaat ederek yasal haklarınızı kullanabilirsiniz. Dilekçe ekine telefona ait fatura/fiş ile servis fiş/fişlerini eklemeyi unutmayın.