IHA
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 17, 2015 14:43
Ankara Barosu ve TMMOB’a bağlı meslek odalarının açtığı davada Ankara 5. İdare Mahkemesi’nin
Atatürk Orman Çiftliği (AOÇ) nazım imar planlarının iptal etmesi dolayısıyla Başkent’in ana arterlerinden biri olarak
trafik yükünü büyük oranda rahatlatan 14,5 kilometrelik Ankara Bulvarı’nın kapatılmasına, ilgili kesimlerden tepkiler gelmeye devam ediyor.
Motorlu Taşıt Satıcıları Federasyonu (MASFED) ve Başkent Otomobilciler Derneği (BOD) Başkanı Aydın Erkoç, Ankara Bulvarı’nın Mahkeme kararı uyarınca kapatılmasının, Başkent’te hayatı “felç” edeceğini belirterek, bu yanlıştan acilen dönülmesi çağrısında bulundu.
Ankara’daki kent içi oto galerilerini Esenboğa Yolu üzerindeki ortak bir alanda toplayacak OTONOMİ’nin de Yönetim Kurulu Başkanı olan Erkoç, yaptığı açıklamada, kapatma kararını eleştirdi. Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin Mahkeme kararını uygulamak zorunda olduğunu belirten Erkoç, Bulvarın kapanması durumunda Ankara trafiğinin tam bir keşmekeşe dönüşeceğini ifade etti. Erkoç, “Günde 350 bin aracın geçtiği bu yolun 5 dakika süreyle kapatılması bile Ankara trafiğini kilitlemeye yeter. Bulvarın kapatılması Ankara’da tüm hayatı felç eder. Bu yanlıştan acilen dönülmelidir” dedi.
“ANKARA’YA BU KÖTÜLÜĞÜ YAPMAYA KİMSENİN HAKKI YOK”
Aydın Erkoç, Bulvarın kapanması durumunda yaşanacak sıkıntıları şöyle anlattı:
“Celal Bayar Bulvarı’ndan başlayarak Etimesgut’a kadar uzanan, Ankara’nın doğu-batı aksında trafiğin büyük oranda yükünü çeken Ankara Bulvarı’nın ve AOÇ içindeki tüm bağlantı yollarının kapatılması trafiği ciddi biçimde aksatacak. Ankara Bulvarı ile Şaşmaz Bulvarı, Zırhlı Tümen önünde açılan yeni yolun bir bölümü, İstanbul Yolu Çiftlik Kavşağı ile AOÇ içindeki eski hemzemin geçit arasında yapılan viyadük yol da trafiğe kapanacak. Bu durumda toplu taşım araçları, minibüsçüler, şoför esnafı ve evinden işine, okuluna gitmek isteyen Ankaralı büyük sıkıntı yaşayacak. Bulvarın kapatılması, özellikle İstanbul ve Eskişehir yolu, Anadolu Bulvarı, Ümitköy, Bilkent, Sincan, Etimesgut, Şaşmaz, Eryaman ve Batıkent’te oturanların ulaşımını tamamen kısıtlayacak. Bu kararın sonuçlarını düşünmek bile insanı geriyor. Ankara’ya bu kötülüğü yapmaya hakları yok.”
“BULVAR ANKARA’YA NEFES ALDIRMIŞTI”
Aydın Erkoç, üzerinde 250 metrelik tünel, 4 köprülü kavşak, yer altında 4 "U" dönüşü, 750 ve 336 metrelik 2 viyadük, 4 büyük alt geçit ve 2 yaya üst geçidi ile Ankara Bulvarı’nın Başkentin batı koridorundaki trafik yükünü ciddi biçimde hafiflettiğini, kent trafiğini önemli ölçüde rahatlatarak halka nefes aldırdığını hatırlattı. Erkoç, AOÇ ile ilgili 5 yıl önce alınan plan kararının, tüm bu yollar yapıldıktan bir yıl sonra iptal edilmesinin Ankaralıların hayatını olağanüstü zorlaştıracağı gibi kaynaklarını da heba edecek bir karar olduğunu ifade etti.