Güncelleme Tarihi:
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan Alışveriş Merkezleri (AVM) Endeksi’nin Eylül ayı sonuçları açıklandı.
Açıklamaya göre, AVM Ciro Endeksi, Eylül ayında 2011 yılının aynı ayıyla karşılaştırıldığında yüzde 21 oranında artarak 131 puana ulaştı, üçüncü çeyrekte ise önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22 oranında arttı. Türkiye genelindeki AVM’lerin geçen yıl Eylül ayında 413 lira olan metrekare ciroları, 2012 yılının aynı ayında yüzde 21 artarak 498 liraya yükseldi. Önceki yılın aynı ayına göre, Eylül ayında cirolar metrekare bazında İstanbul’da 464 liradan 580 liraya, Anadolu’da ise 379 liradan 443 liraya ulaştı.
AYAKKABI ÇANTA ARTIŞI
Ciro endeksine kategoriler bazında bakıldığında ise, önceki yıl ile kıyaslandığında 2012 yılının Eylül ayında ayakkabı ve çanta ciroları yüzde 26, giyim ve aksesuar ciroları yüzde 26, hipermarket ciroları yüzde 19, yiyecek-içecek alanlarının ciroları yüzde 18, teknoloji ve elektrikli eşyalar ciroları yüzde 14 ve diğer mağazaların cirolarında ise yüzde 16 oranında artış kaydedildi. Ziyaret Sayısı Endeksi değeri ise 2011 yılı Eylül ayına göre sabit kalarak 95 puan olarak gerçekleşti.