AVM’ler istihdam merkezi gibi oldu

Güncelleme Tarihi:

AVM’ler istihdam merkezi gibi oldu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 19, 2008 00:00

Ankara, alışveriş merkezleri için cazibe merkezi haline geldi. Arazi bulmanın İstanbul’a oranla daha kolay ve ucuz olması ile kriz dönemlerinde bile Ankaralıların istikrarlı harcama eğilimi Başkent’i AVM’ler açısından cazip kılıyor.

BAŞKENT, alışveriş merkezleri için cezibe merkezi haline gelirken, yıl sonuna kadar tamamlanacak yedi inşaat ile birlikte toplam 24 AVM’ye sahip olacak. AVM’lerin Ankara’yı seçme nedenleri arasında, arazi bulmanın İstanbul’a oranla daha kolay ve ucuz olması gösteriliyor. Tercihin bir diğer sebebi ise Ankaralıların kriz dönemlerinde bile istikrarını koruyan harcama eğilimleri. Ancak hız kesmeden ardı ardına açılan bu merkezler, kentin arazi avantajını uzun süre sürdüremeyeceğini gösteriyor. İki yıl gibi bir sürede pazarın doyma noktasına ulaşacağı belirtiliyor.

İŞ İMKANI YARATIYOR: Her alışveriş merkezi bin ile 4 bin arasında değişen bir istihdam yaratıyor. Ankara ortalaması bin 500 kişi olarak belirleniyor. Şu anda Türkiye’de 113 alışveriş merkezi bulunuyor. Bu, toplamda yaklaşık 170 bin kişilik istihdam demek. Önümüzdeki beş yılda açılacak AVM’lerle birlikte bin kişilik artı istihdam yaratılacak. Ankara’daki istihdam ortalaması ise 36 bin kişi civarında. Armada alışveriş merkezinin yanındaki 68 bin metrekarelik otopark alanında yeni bir alışveriş ve yaşam merkezi inşa ediliyor. 2009 yılı sonunda tamamlanması plananlanan "Armada 22 projesinin 80 milyon dolara mal olacağı belirtiliyor. Halihazırda Armada’da yaklaşık 2 bin 500 kişi istihdam ediliyor. "Armada 2"nin yapılıp faaliyete geçmesiyle bu sayının iki katına ulaşacağı belirtiliyor.

KENTİN YAŞAM MERKEZİ OLDU :
Ankara Ticaret Odası Başkanı Sinan Aygün, Başkent’teki alışveriş merkezlerinin artık "yaşam merkezi" şeklinde konumlandırıldığını söyledi. Dünyada da benzer bir akımın olduğuna dikkat çeken Aygün, alışveriş merkezleri konseptinin yaşam merkezleri gibi konumlandırılmaya başlanmasının Ankara halkının yaşam tarzına çok uyduğunu söyledi. Ticari işletmelerin cadde üstündan ticaret merkezlerine kaydığının altını çizen ATO Başkanı Aygün, "Ticaret kümelenmeye gidiyor. İş merkezleri içerisine girmek her gün biraz daha avantajlı hale geliyor. Organize sanayi bölgeleri ile alışveriş ve yaşam merkezleri bunun en çarpıcı örneği. Tüccarımıza sağda solda dağınık vaziyette çalışmak yerine ihtisaslaşmış iş merkezlerine girmelerini öneriyorum" dedi.
/images/100/0x0/55ea846af018fbb8f8852618


Kurulduğu yere değer katıyor

ALIŞVERİŞ merkezlerinin gayrimenkul sektörüne nasıl yansıdığına Emlakçılar Odası Başkanı Ali Taylan’ın gözünden baktık.

Taylan, kurulan alışveriş merkezlerinin Ankara’ya kısa ve uzun dönemde büyük katkılar sağlayacağını söyledi. Bu merkezlerin özellikle istihdam olarak Başkent’e büyük katkı yapabileceğini belirti.

Ankara’da gayrimenkul sektörünün son durumu nedir?

Ankara’da gayrimenkul sektörü ülkemizde genel seyirle aynı parelilikte gitmektedir. 2007 yılında başlayan durgunluk bazı bölgeler dışında devam etmektedir. Banka konut kredisi faiz oranlarının hala beklenen seviyeye gelmemesi yani yeterince alt ve orta gelir grubuna hitap etmemesi önemli bir olumsuz faktör olarak önümüzde durmaktadır. Yine alım gücündeki azalma ile birlikte özellikle son dönemde Amerika da başlayan ve dünyayı saran ekonomik daralma ve krizde son dönemlerde önemli bir etki olarak karşımızdadır. Ancak bunların yapay dirençler olduğunu düşünüyor sektörün mevcut konut ihtiyacı da gözönüne alındığında bahar aylarında başlayacak bir yükseliş trendi izleyeceğini düşünüyorum. Dolayısıyla gayrimenkul almak için doğru zaman çeşitli uygun alternatifler değerlendirilmelidir bu dönemde. Önerim gayrimenkul alım ve satımlarında kiralama işlemlerinde muhakkak odalara kayıtlı emlak danışmanları ile çalışılmasıdır.

AVM ler sektörü nasıl etkiliyor?

Son yıllarda hızla gelişen AVM’ler gerek piyasaya gerekse sektöre son derece olumlu katkı sunmaktadır. AVM’ler özellikle Ankara’da istihdam yaratılması açısından son derece önemli bir görevi üslenmekle birlikte çevresindeki gayrimenkullerin değerlenmesi, Ankara’nın yabancı yatırımcının cazibe alanına girmesi, ulaşım ağının yaygınlaşması ve yine tüketicinin rahat ve daha ucuz bir alışverişe sahip olmasını sağlamaktadır. AVM’ler sundukları yaşam alanları ile de yine önemli bir görevi üslenmektedir. Ancak bundan sonra Ankara’da yapılmakta olan ve yapılacak olan AVM’lerin daha dikkatli projelendirilmesi ve ihtiyaç olan bölgelere ağırlık verilmesini gerektirmektedir. Aksi takdirde bugün olumlu katkı sunan AVM’ler sıkıntılarla karşı karşıya kalma gibi bir risk oluşturabilirler.

Sektörünüzde istihdamın durumu nedir?

Sektörümüz istihdama ciddi katkı sağlayan bir sektördür. Ancak bu istihdamı yaratmaya çalışırken özellikle yetişmiş müşteri temsilcisi açısından sıkıntı yaşıyoruz. Bu soruna katkı sağlamak adına ATEM bünyesinde oluşturduğu insan kaynakları birimi ile ofislerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çalışmalar yapmakta yine eğitim programlarından başarı ile sertifika alanları ofis sahipleri ile bir araya getirerek yetişmiş personel ve MT ihtiyaçlarını karşılamaktadır. ATEM eğitim konusuna son derece önem vermekte Milli Eğitim Bakanlığı ile geliştirdiği eğitim müfredatlarını ciddiyetle uygulamaktadır. ATEM Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında da verdiği bu eğitimleri şehit ailesi yakınlarına ve gazilerimize meslek edinmeleri noktasında da tüm masraflarını karşılayarak bu istihdam da yerini almalarını sağlamaktadır.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!