Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2008 21:15
ÖĞRENCİLERE KREDİ KARTI TACİZİOKURUMUZ M.L. bize bir e-posta göndererek Bir banka ile ilgili sıkıntısını dile getirmiş. Okurumuzun 18 yaşında özel bir üniversitede hazırlık sınıfında okuyan kızı, adını açıklamada bir yarar görmediğimiz banka tarafından iki gün süre ile 7 kere aranmış. Bu telefonların amacı genç kızı kredi kartı sahibi yapmakmış. Öğrenci olan genç kızın kendisinden aldığı para dışında herhangi bir geliri veya mal varlığı olmadığını belirten okurumuz, bankanın öğrencilere kredi kartı verdikten sonra nasıl ödeneceğini umursamadığını belirtiyor. Kızının 500 YTL limitli kartı kendisine
haber vermeden alıp kullanması durumunda, bu limitin 15 gün içinde dolacağını düşünüyor. Okurumuz kızının bu borcu ailesine anlatmaktan çekinebileceğini bu durumda da kart borcunun bir kaç ay içinde kat kat artarak 2 bin YTL gibi bir rakamı bulacağını ve ödeme sürecinde sıkıntıya girmesinin kaçınılmaz olduğunu düşünüyor.Bankanın bu davranışını kötü pazarlama olarak nitelendiren okurumuz hiçbir geliri olmayan üniversite öğrencisi gençlere kredi kartı vermekteki ısrarı anlayamadığını belirtiyor. Okurumuzun e-postasından yola çıkarak, buna benzer bir çok e-posta faks ve telefon şikayeti aldığımızı belirtmek istiyoruz. Okurlarımız üniversite öğrencisi çocuklarına istekleri dışında bankalar tarafından kredi kartı verildiğini bu nedenle aile içinde sorunlar yaşadıklarını anlatıyorlar.Yine çok sayıda okurumuz bazı üniversitelerin bankaların bu tip uygulamalarını desteklediklerini belirtiyorlar. Bankaların bu konudaki tutumlarını fazlasıyla yanlış bulduğumuzu belirmek isteriz. Şahsi gelir sahibi olmayan öğrencilerin, kredi kartı kullanmaya yönlendirmek için gösterilen çabaların , aileler için ciddi sıkıntılar yaratabileceğini unutmamaları konusunda uyarıyoruz. Üniversite öğrencisi evlat sahibi olan anne babalarıda çocuklarını denetlemeye çağırıyoruz. TEŞEKKÜRLER HEPSİ BURADA & YAĞMUR MOBİLYA
Okurumuz D.Z. 9 Haziran tarihinde hepsiburada.com alışveriş sitesinden 2 adet nevresim takımı satın almış. Yağmur Marka 1 adet nevresim takımı 11 Haziran tarihinde kargo ile gönderilmiş. Ancak paketi açtığında 4 yastık kılıfı içermesi gereken takımın 2 yastık kılıfıyla gönderildiğini görmüş. Kargo yetkilisi ile tutanak tutuktan sonra paketi teslim almış ve hemen ardından siteye e-posta göndermiş. Hemen sonrasında Yağmur Mobilya yetkilisi Uğur Bey tarafından aranan okurumuzdan, özür dilenmiş ve eksik yastık kılıflarının hemen kargo ile göndereceğini bildirilmiş. Sorunun sitedeki ürün bilgisinin yanlış girilmesinde kaynaklandığını farkeden hepsiburada.com yetkilileri de özür dileyerek sorunun hemen giderileceğini ve eksik ürünlerin tedarikçi firma (Yağmur Mobilya) tarafından gönderileceğini söylemişler. Yastık kılıfları kısa bir süre sonra eline geçmiş. Okurumuz internetten yaptığı alışverişlerin kendisini hep huzursuz ettiğini ve sorun yaşamaktan korktuğunu , bu olay olduğunda da sorunun giderilmeyeceğini düşündüğünü belirtmiş. Fakat sonrasına hepsiburada.com ve Yağmur Mobilya yetkililerinin kendisiyle bu kadar yakından ilgilenmeleri ve sorununu bu kadar çabuk zamanda ve sürekli arayarak çözmelerinden dolayı çok mutlu olduğunu belirtmiş. Okurumuz D.Z. bizim aracılığımızla bu firmalara ve yetkililerine teşekkür etmek istemiş. Biz de gösterdikleri hassasiyetten dolayı Yağmur Mobilya’ya ve hepsiburada.com internet sitesine teşekkür ediyoruz.DÖRTEL "MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ESASTIR" DEDİ
Disiplin kurulumuza gönderilen bir şikayette, okurumuz Karum Alışveriş Merkezindeki Dörtel mağazasından satın aldığı t-shirt’in yaka kısmında defo fark ettiğini , firmanın tadilat yapmasına rağmen sorunun giderilmediğini bu nedenle değişim talebinde bulunduğunu yazmış. Firma başka bir ürünle değişim yapabileceklerini belirtmiş fakat okurumuz aynı defonun önerilen üründe de bulunduğunu söyleyerek bu talebi reddetmiş.ATO yetkilisiyle görüşen firma yetkilisi ürünlerde defo olduğunu kabul etmedi. Fakat müşteri memnuniyeti sağlamak amacıyla T-shirt’i başka bir ürünle değiştirdi. Karum Dörtel mağazasına teşekkür ediyoruz.