Oluşturulma Tarihi: Mayıs 17, 2008 20:32
Yargıtay ’dan sevindiren kararBU hafta hukuk çevreleri tarafından emsal olacağı düşünülen Yargıtay 19. Daire Başkanlığı’nın tüketicileri sevindiren kararını yayınlamak istedik.K.M. adlı tüketici, Motorlu Araçlar A.Ş.’den satın aldığı aracın ’ayıplı’ çıkması üzerine iade talebinde bulunarak alacak davası açtı. Satın aldığı araçla bir yıl sonra
trafik kazası geçiren K.M., hava yastıklarının açılmamasını gerekçe gösterdi.Mahkeme, süresi içerisinde araçtaki ayıp ihbarının yapılmadığını, satış tarihinden itibaren 6 aylık zaman aşımı süresi içinde dava açılmadığı gerekçesiyle davanın reddine karar verdi. Davanın temyiz incelemesini yapan Yargıtay 19. Hukuk Dairesi yerel mahkemenin verdiği kararı bozdu. Daire dayanıklı tüketim mallarının ayıplı çıkması halinde garanti süresi sonunda iade edilebileceğine karar verdi. Daire, verdiği emsal kararda "Ayıba karşı tekellüf hükümlerine dayanan ticari satışlarla ilgili davalarda zaman aşımı süresi 6 ay ise de satılanın daha uzun bir garanti kapsamına alınması durumunda garanti süresi sonuna kadar dava açılabilir. Ayrıca satıcı alıcıyı iğfal (aldatma, kandırma) etmiş ise zaman aşımından yararlanamaz" görüşünü dile getirdi. Dairenin kararı dayanıklı tüketim mallarının ayıplı çıkması halinde iade için gerekli olan süre için garanti süresinin kabul edilmesini sağlayacak.
Vestel değiştirmedi7 Mayıs’ta yayınladığımız şikayetlerden birinde okurumuz Ç.A.K., Vestel marka televizyonunun garanti kapsamında gönderildiği serviste zarar gördüğünü, bu nedenle değiştirilmesini talep ettiğini fakat bir sonuç alamadığını belirtmişti. Okurumuz televizyonun gönderildiği servisten resmi bir belge talep etmediği için hasarı belgeleyemediğini fakat servise gönderilmeden önce ürünün daha iyi bir durumda olduğunu yazmıştı. Vestel tarafından kendisine yapılan panel yenileme teklifini uygun bulmayan okurumuz yeni ürün talebinde bulunmuştu.
SONUÇ: Vestel firması yayınlanan şikayet üzerine gönderdiği yazısında, müşteri şikayeti üzerine televizyonun ikinci bir tadilat görmek üzere gönderildiği diğer bir teknik serviste, panel çizikleri haricinde herhangi bir hasarı bulunmadığını bildirmiş. Firma, müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tuttuklarını ve gerektiğinde ürün değişimine gittiklerini, varolan durumda iç aksamı çalışan ve panelini ücretsiz değiştirmeyi kabul ettikleri bir ürünün yenisinin verilmesi talebini karşılayamayacaklarını belirtti. Vestel’e cevabından dolayı teşekkür ediyoruz. Okurlarımıza da herhangi bir ürünü servise göndermeleri durumunda muhakkak belge talep etmelerini öneriyoruz.
Panora Lacoste’ a teşekkür ederizOKURUMUZ N.B. 2 ay önce satın Panora Lacoste’dan satın aldığı pantolonun esneme yapması üzerine ürünü mağazaya geri götürerek şikayetini belirtiyor. Mağaza yetkilileri şikayet doğrultusunda ürünü merkez ofislerine göndererek kontrol ettiriyorlar. Merkez Ofisi ürünün ayıplı olmadığını belirterek değişim yapılmasına onay vermiyorlar. Fakat mağaza yetkilileri, müşteri memnuniyeti adına, üzerinden 2 ay geçmiş olmasına rağmen ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ediyorlar. Panora Lacoste’a inceliklerinden dolayı teşekkür ediyoruz.