Oluşturulma Tarihi: Mart 29, 2008 21:20
TEKNOSA bekletiyorOkurumuz yeğenine yarıyıl tatilinde hediye etmek amacıyla; TEKNOSA İnternet Sitesinden bir Acer Aspire 5920 model diz üstü bilgisayar satın alıyor. Teknik servisten kurulum için telefonla yardım almasına rağmen kurulumu yapamayan okurumuz teknik destek almak amacıyla Ceyhun Atıf Kansu caddesindeki Teknosa mağazasına götürüyor. Ürünün arızası fark edilince, mağaza yetkilisi internet üzerinden alınan ürünlerin 7 gün içinde olmak kaydıyla değişimin veya iadenin yapılacağını söyleyerek, şikayetini belirten bir not ile Ürünü TEKNOSA’nın Gebze- Kocaeli’nde bulunan deposuna kargo ile göndermesi için okurumuzu yönlendiriyor. Okurumuz hiç kullanmadığı bilgisayarı ürün bedelinin iadesi istemiyle söz konusu yere gönderiyor. Aradan bir hafta geçmesine rağmen herhangi bir yanıt alamayınca okurumuz tekrar müşteri hizmetlerini arıyor ve kendisine ürün bedeli iadesi yerine yeni bir ürün ile değiştirme durumunda daha hızlı sonuç alabileceği söyleniyor. Okurumuz bu kez değişim talebinde bulunuyor.Ürün 02 Şubat 2008 tarihinden bu yana TEKNOSA’DA bulunuyor. Bu tarihten beri defalarca müşteri hizmetlerini arayan okurumuz bir sonuç alamıyor. Ürünün 7 gün içinde koşulsuz değiştirileceğini söylenmesine rağmen neden beklediğini merak ediyor. Okurumuzun şikayetini Teknosa A.Ş.’ye telefonla ve faksla ileten ATO yetkilisine konuyla yakından ilgilenileceği söylendi. Fakat henüz bir çözüm bulunamadı. Merakla bekliyoruz. Ancak Teknosa’nın müşteri şikayetlerine duyarlılık konusunda nezdimizde iyi bir sicili olduğunu hatırlatalım.
TOYOTASA değiştirmediOkurumuz E.A. 01.11.2007 tarihinde TOYAN PLAZA’dan 2008 model Auris 1.6 Elegant araç satın alıyor. Aracı satın aldığı ilk günden itibaren frenlerinden ses geldiğini bunun üzerine aracın 3 kez servise gönderdiğini ve fren balatalarının değiştirildiğini söylüyor. Durumu 19 Şubat 2008 tarihinde yazıyla, 03 Mart 2008 tarihinde de TÜKODER aracılığıyla ihtarname çekerek bildiriyor. Tüketici kanunundaki haklara istinaden araca ödediği fiyat üzerinden para iadesi veya aracın değişikliğini talep ediyor. TOYOTASA hem telefon aracılığıyla hem de 12 Mart 2008 tarihinde TOYAN OTOMOTİV avukatı vasıtasıyla okurumuza ulaşıyor. Avukatlar bu sesin normal bir ses olduğunu, fren performansını etkilemediğini güvenlikle ilgili bir sorun da yaratmayacağını belirterek. Bu nedenle bir arıza ya da ayıp olarak görülmediğini, bunlara dayanarak da bedel iadesinin mümkün olmadığını bildiriyorlar. Okurumuz parası peşin ödenerek alınmış "0" km bir araçtan ses gelmesinin çok rahatsız edici olduğunu, bir malın ayıplı olması için mutlaka hayati tehlike arz etmesi gerekip gerekmediğini soruyor. Okurumuz ankara Ticaret Odası Disiplin Kurulu’na başvurdu. Firma yetkilisi ile görüşen ATO yetkilisine TOYOTASA’nın değişimi kabul etmediği bu nedenle firma olarak bir işlem yapmalarının mümkün olmadığı söylendi.