Oluşturulma Tarihi: Şubat 09, 2008 20:09
Bauhaus’ta yedek parça sorunuOkurumuz H.Z. 30 Aralık 2007 tarihinde Cepa Alışveriş Merkezi içinde bulunan Bauhaus mağazasından portatif, açılır-kapanır,ahşap çatı kapak-merdiven satın almış. Ürün monte edildikten bir ay kadar sonra kilidi kırılıyor. Mağaza yetkilileriyle görüşen okurumuza ellerinde yedek kilit olmadığı fakat müşteri memnuniyeti adına teşhir ürünlerinden birinin kilidinin sökülerek kendisine verileceğini söyleniyor. Yeni kilit monte ediliyor fakat 5 gün sonra kırılıyor.
Okurumuz firmayla görüşüp durumu anlatıyor. Bu kırılmanın kullanıcı veya montaj hatasından kaynaklanmış olabileceği, ellerinde yedek kilit bulunmamasından dolayı ücreti ödense dahi yenisini temin etmelerinin mümkün olmayacağı fakat Siteler’de yedek parça olarak satıldığını söylüyorlar.
Ürünün montajı yapılırken genişletilen çatı v.s. gibi nedenlerle ürünü iade etmesinin fiilen imkansız olduğunu belirtiyor. Fakat ürün kapanmadığı için ciddi bir ısı kaybına neden olan çatı nedeniyle hemen sitelerde yedek parça almaya çıkıyor. Sormadığı yer kalmamasına rağmen ne ürünün kilidinde ne de benzer bir parçaya rastlayamıyor. Sorunu devam eden okurumuz başkentin en gözde alışveriş merkezlerinden birinde yedek parçası hiçbir yerde bulunamayan bir ürünün satılmasına anlam veremiyor.
ATO DİYOR Kİ : Bauhasus’tan bu sorunu gidermelerini rica ediyoruz.
Bu nasıl indirim28.01.08 günü Kızılay’da bulunan OZ mağazasına gidiyor ve o günün sabahında indirime girdiği söylenen çizmelerden bir çiftini satın alıyor. Etiketin üzerinde ilk fiyat olarak 349 YTL , indirim fiyatı olarak da 269 YTL görünen çizmeye okurumuz 190 YTL ödüyor. 2 gün sonra aynı çizmeden ablası için de satın almak için mağazaya giden okurumuz çimenin fiyatının bu kez de 159 YTL’ye düştüğünü görüyor. Aynı üründe iki gün içinde iki kez indirime gidilmesinin anlamadığını ifade eden okurumuza mağaza yetkilileri tarafından nazik olmayan yanıtlar veriliyor. Kendisine hesap vermek zorunda olmadıklarını söylüyorlar. Okurumuz son olarak 159 YTL düşmüş bir ürün için ilk etapta 349 YTL gibi fahiş bir etiketin nasıl konulabildiğini soruyor. Aynı üründe 4 kere indirim yapılmasının, hatta son iki indirimin iki gün içinde olmasını anlayamadığını bunu etik bulmadığını ifade ediyor.
ATO DİYOR Kİ : ATO olarak ticaret etiğine hiç yakışmayan bu durumu düzeltmeleri adına mağaza yetkililerini uyarmak isteriz.
Doğalgazlı cihazlara sahte bakımOdamız üyelerinden olan bir okurumuz son zamanlarda şehrimizde sahte isimle faaliyet gösteren bir firmadan söz etti. Üyemiz meslek sitesi mezunu, usta öğretici belgesine sahip aynı zamanda bir Alman firmasının yetkili servisi.
Yanında iki ay çalışan eski elemanı işi öğrendiğini söyleyerek yanından ayrılıyor. Ve bir sıhhi tesisat firması ile işbirliği yaparak internet üzerinden kombi firması adı altında ilan veriyor. Okurumuz ilanı yayınlayan internet sitelerini pek çok kez uyarıp ilanı kaldırtmayı başarmış. Fakat aynı firmanın sahte isimlerle ilan vermesine engel olamamış.
Üyemiz konuyla ilgili bilgi sahibi bir insan olarak bu tür cihazlara bakma yetkisi olmayan kişilerin yapabileceği yanlışların insan hayatına ciddi zarar getirebilecek sonuçları olabileceğini söylüyor.
ATO DİYOR Kİ : Bu köşeden bu sahteciliği yapan insanları yaptıkları şeyin geri dönülmez sonuçları olabileceği konusunda uyarıyoruz. Okurlarımıza da bu tür cihazlarının bakımı için görüştükleri kimselerin profesyonel olduklarından emin olmalarını öneriyoruz.