Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2008 20:48
Digitürk ürünü değiştirdiOkurumuz D.A. televizyonda reklamını gördüğü Digitürk Plus’ı şipariş ediyor. Başvuru esnasında 12.01. 2008 tarihinde yapılacağı söylenen kurulum, 18 Ocak’ta gerçekleştiriliyor.Ürünün kurulumu yapılırken, ekrana görüntülerin gelmesi için aktivasyon yapılması gerektiği, fakat bu işlem yapıldıktan sonra geri dönüşü olmayacağı , bir problem çıksa dahi ürünün değiştirilemeyeceğini söyleniyor. Görüntüleri alabilmek için işlemi yaptırmak zorunda kalan okurumuz, işlem yapıldıktan sonra bazı kanalların bozuk bazılarının ise hiç göstermediğini fark ediyor. Kendisine ürünle ilgili bir sıkıntı olmadığı, televizyonun kablo girişlerinden birinin arızalı olması nedeniyle böyle bir sorun yaşandığı söyleniyor.Okurumuz aynı kablo girişi kullanılarak bir çok elektronik alet kullandığını hiç birinde bir sorun yaşamadığını belirtiyor. Yine de kontrol ettiriyor ve televizyonunda bir sorun olmadığını kesin olarak öğreniyor. Üründeki sorunun giderilmesi amacıyla Digitürk ankara yetkilisi olan ankara Digital’e başvuruyor fakat kendilerinden herhangi bir yardım göremiyor. Hatta bir telefon görüşmesi sırasında okurumuzu beklemeye aldığını zanneden bir yetkilinin yakışıksız ibarelerle konuştuğunu duyuyor , bu konuşmayı duyduğunu ifade ettiğinde de telefonlarına cevap verilmemeye başlandığını söylüyor.Bu kez istanbul merkezi arayan okurumuza ürünün bir sonraki gün değiştirileceğini söyleniyor fakat bu görüşmeden sonra ne ürün değişimi yapılıyor ne de bir
haber alıyor .Her iki merkezi de aramaya devam eden okurumuzun çabaları sonuçsuz kalıyor.Okurumuz ankara Ticaret Odası Disiplin Kuruluna başvuruyor.
SONUÇ: ATO yetkilisinin görüştüğü "Ankara Digital" yetkilisi ertesi gün okurumuzla iletişime geçerek çalışmayan ürünü yenisiyle değiştirdi.
Armada Tefal’e teşekkürlerOkurumuz K.D. geçtiğimiz günlerde Armada Alışveriş Merkezindeki Tefal mağazasından bir katı meyve sıkacağı satın alıyor. Bir ay kadar ürünün kullanan okurumuz daha sonra açma kapama düğmesinin sağlıklı çalışmadığı gerekçesiyle yetkili servise başvuruyor. Sorun gideriliyor fakat bu kez de ürünün motorunda arıza çıkıyor. Motorun onarılmasından sonra da şanssızlıklar devam ediyor ve ürün bir kez daha arızalanıyor. Okurumuz üst üste gelen bu arızalar nedeniyle, ürünü satın aldığı mağazaya ve eş zamanlı olarak da ankara Ticaret Odası’na başvuruyor.
SONUÇ: ATO’dan arayan yetkililere ürünü değiştirecekleri sözünü veren Armada Tefal Mağazası, büyük bir nezaketle ürünü aynı gün yenisiyle değiştirdi Armada Tefal’e teşekkür ederiz.
Advantage Card’dan jestOkurumuz Ö.Doğan sahip olduğu HSBC bankasına ait "Advantage Card" isimli kredi kartını uzun bir süre kullanmıyor. Yıl sonunda kendisine içinde borç bulunmayan fakat yıllık aidat ücreti bilgisini gösteren bir ekstre gönderiliyor. Okurumuz HSBC bankasını telefonla arayarak kartı kullanmadığını belirtip kartın iptalini istiyor. Ayrıca kullanmadığı bir karta gelen yıllık aidat ücretini ödemek istemediğini belirtiyor.
SONUÇ: Banka yetkilisi aynı gün içinde kartı iptal ediyor ve yıllık aidat ücretini de okurumuzdan tahsil etmiyor. HSBC’ye teşekkür ediyor, tüm bankalarda aynı hizmet anlayışını görmek istiyoruz.
Nereden çıktı bu borç?Okurumuz D.A.’ya ait doğal gaz sayacı EGO çalışanları tarafında 2007 yılı Mart ayından 3 kez değiştiriliyor. Bu işlemeler gerçekleşirken her seferinde belirli miktarda ödeme yapan okurumuz makbuzları da elinde tutuyor. Bu ödemelerden sonra ısrarla yeni bir borç çıkıp çıkmayacağını soran okurumuza verilen yanıt borç çıkmayacağı şeklinde olmuş. Okurumuz o tarihten sonra eline para geçtikçe sayacına gaz yüklediğini, yalnız yaşayan ve çalışan bir insan olduğu için de gazı çok az miktarda kullandığını bu nedenle 9 ay kadar sayacına gaz yüklemek ihtiyacı duymadığını belirtmiş. 21.01.2008 tarihinde sayacına yeniden gaz yüklemek isteyen okurumuza , kaçak gaz kullandığı için 1.014,00 YTL borcu olduğunu , parayı zamanında ödemezse ana paraya faiz eklenerek bu borcun kendisinde tahsil edileceği söyleniyor. Faiz korkusuyla parayı EGO’ya yatıran okurumuz, büyük bir yanlışlık olduğunu düşünüyor.
SONUÇ: Biz bunun sayaçtan kaynaklanan bir sorun olabileceğini ve EGO yetkililerinin bu sorunu bir an önce çözmesi gerektiğini düşünüyoruz. Konuyu takip edeceğiz.
ATO Tel: 2855039 fax:2855093 sinanaygun@atonet.org.tr