Oluşturulma Tarihi: Ekim 20, 2007 21:07
TÜKETİCİ SORDUBüyük markaya yakışmıyorÇankaya’dan bir okurumuz gönderdiği e-postada diyor ki:"Kavaklıdere’de müstakil binası bulunan ünlü bir mağazadan alışveriş yaptım. Gömlek, blüz, çanta aldım. Paramı kredi kartı ile ödedikten sonra faturamı da alıp eve gittim. Ancak aldığım çanta daha sonra içime sinmedi. Epey de pahalı olduğu için iade etmek istedim. Ertesi gün mağazaya gittiğimde bana iade alamayacaklarını söylediler, ve faturamın altında kırmızıyla yazılmış notu gösterdiler. Daha önce dikkat etmemiştim. Notta küçük harflerle şunları yazıyordu: (Kozmetik, kitap, çanta, gece elbisesi, iç çamaşırı, mayo, gözlük ürünlerinde değişiklik yapamayacağınızı hatırlatmak isteriz.) Sonuç olarak tüm itirazlarıma rağmen çantamı değiştirmediler. Şimdi şu soruyu özellikle Sayın Başkan Sinan Aygün’e soruyorum: (Tüketici Yasası’nda bazı ürünlerin iade edilemeyeceği maddesi var mıdır?)
AYGÜN YANITLADIBu sözlere inanmayınAnkara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Sinan Aygün, tüketicilerin satın aldıkları ayıplı bir malın türü ne olursa olsun değiştirilmesi gerektiğini söyledi. Mağazaların, dükkanın belli yerlerine ya da faturaları üzerine "Kozmetik, kitap, çanta, gece elbisesi, iç çamaşırı, mayo, gözlük ürünlerinde değiştirme ve iade yapılmaz" şeklinde notlar düşülemeyeceğini kaydeden Aygün, "Hangi ürün olursa olsun, tüketicinin talep etmesi halinde, 30 gün içerisinde ayıplı bir mal ya değiştirilir, ya parası iade edilir, ya da bedelinde indirim yapılır" şeklinde konuştu. Aygün, şunları söyledi: "Tüketici yasası çok açık. Ayıplı bir malın niteliği ne olursa olsun değiştirilir. İstihbarat ekiplerimizi harekete geçirdim. Bu uygulamayı yapan mağazayı ve mağazaları uyaracaklar. Aksine hareket etmeleri durumunda kınama ve buna paralel para cezası ile cezalandırılacaklar. Tüketici aleyhine hiçbir duruma müsaade etmeyiz"
FİLTRE KARIŞINCA...Okurumuz G. hanım Haziran ayında, tatil öncesi genel bakım için Peugeot 307 station wagon aracını Şaşmaz’daki Sonsoy Otomotive götürüyor. Arabaya bakım yapılıyor. Okurumuz bu arabayla tatile çıkıyor. Çeşme yolunda arabanın yağ lambası yanıyor ve araba arızalanıyor. Bayan okurumuz kızıyla birlikte şehirlerarası yolda kalıyor. İzmir’den servis çağırıyor. Daha sonra arabasının bakımını yaptırdığı Sonsoy otomotivi arıyor. Görüştüğü yetkili sorunun kesinlikle kendilerinden kaynaklanmadığını belirtiyor. Daha sonra anlaşılıyor ki problem yağ filtresinden kaynaklanıyor. Okurumuzun 307 model olan otomobiline Peugeot 407 araçlara ait filtre takıldığı belirleniyor. Bunlar sonucunda okurumuzun 300 YTL civarında bir masrafı oluyor. Tatil dönüşü firmayı sık sık arayan okurumuz üst düzey bir yetkiliyle görüşmek istiyor, fakat bir türlü görüşemiyor. Kendisine muhasebe departmanından kibar bir bayan yardımcı oluyor. Israrlı aramalar sonucu bu hanım ona zararının ancak yarısının tazmin edilebileceğini elinden başka bir şey gelmediğini söylüyor. Sonsoy otomotiv’e biz de bir çağrıda bulunalım. Firmanızın kalitesi bilinmektedir. Gözden kaçmış olmasın sakın? Müşteriniz ilginizi bekliyor.
BUNLARI BİLMESENİZ DE OLURKadınlar erkeklere oranla iki kat fazla göz kırpar. İnsan vücudundaki en güçlü kas dildir.
Gözleri açık tutarak hapşırmak imkánsızdır. İnsanlar beyinlerinin sadece %10’unu kullanırlar.
Filler zıplayamayan tek memelidir. Elektrikli sandalye bir dişçi tarafından icat edilmiştir.
Cin esnafın cin biberiEtlİk’ten Hakan G. Yazıyor. Hakan bey Etlik Pazarı’na gidiyor. Çok sevdiği cin biberlerden 250 gram istiyor. Pazarcı, "250 gram biber mi olur?" dedikten sonra ekliyor: "Satmıyorum"... Hakan bey de zabıtaya gidip, "Bu pazarda 250 gram biber satılmaz mı?" diyerek dert yanıyor. Keçiören Belediyesi’nin zabıtası "Gösterin bakalım, kimmiş satmayan" diyor. Zabıta önce pazarcıya 250 gram cin biberi tarttırıyor. Hakan beye verdiriyor. Biberin parası olarak da Hakan beye 50 kuruş ödettiriyor. Sonra ne mi oluyor? Pazarcıya 500 YTL ceza kesiyor. 50 kuruş alıp 500 YTL ceza yiyen cin pazarcının acı yüzünü ise siz düşünün.