Oluşturulma Tarihi: Haziran 30, 2007 20:16
Sorunlu tüketici kredileri tehlike sinyalleri veriyorŞubat 2005 ile Haziran 2007 tarihleri arasında sorunlu tüketici kredilerinin 524.7 artarak 631 milyon YTL’ye yükseldiğine dikkat çeken Ankara Ticaret Odası Başkanı Sinan Aygün, "
Seçimler yaklaşırken partiler seçmenden siyasi ’kredi’ istiyor, tüketici ise ’bireysel kredi’ altında boğuluyor" dedi.
ANKARA Ticaret Odası Başkanı Sinan Aygün, sorunlu tüketici kredilerindeki artıştan duyduğu endişeyi dile getirirken, "Tüketiciler, seçimden çok cebinden eksilecek paraların hesabını yapıyor. Partilerin ekonomik programlarını da bu açıdan inceliyor" dedi.Aygün Ankara Hürriyet’e yaptığı açıklamada, kredi kartı borçlarına taksitle ödeme kolaylığı getiren Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’nun 26 şubat 2005 tarihinde çıktığını belirterek şunları söyledi:"Yasa çıkmadan bir gün önce sorunlu tüketici kredileri 101 milyon YTL idi. Seçimlere bir ay kala yani 22 Haziran 2007 tarihinde ise bu rakam yüzde 524.7 artarak 631 milyon YTL’ye yükseldi. Dikkatinizi çekmek istiyorum. Bu iki tarih arasında tüketici kredileri hacmi toplam yüzde 293 artarken, sorunlu tüketici kredileri yüzde 631 artmış. Diğer yandan 26 Şubat 2005 tarihinde 727 milyon YTL olan sorunlu kredi kartları 22 haziran 2007 tarihinde yüzde 159 artarak 1 milyar 883 milyon YTL’te ulaştı.
TÜKETİCİ SEÇİME GİDERKENİki tarih arasında kredi kartı ile yapılan harcamalar yüzde 72.2 artarken, sorunlu kredi kartı harcamaları yüzde 159 artmış durumda. Biraz daha ileri gidiyorum. 2005 yılında 43 milyar YTL olan toplam krediler, (yani tüketicilerin tamamının kullandığı krediler) Bu yılın ilk yarısı sonunda şimdiden 80.2 milyar YTL’ye çıktı. 22 Temmuz seçimleri bütün hızı ve sıcaklığı ile yaklaşırken, tüketici hayat standartını düşürmeden üzerinde biriken borç yükünü azaltma telaşına düştü bile. Tüketiciler, seçimden çok cebinden eksilecek paraların hesabını yapıyor. Partilerin ekonomik programlarını da bu açıdan inceliyor. "Mazot 1 YTL" vaadleri hemen her partinin ağızında iken, mazotla hiç ilişkisi olmayan orta direk, memur, esnaf, emekli Ankaralı, kendi durumunu kavrayacak ve alım gücünü yükseltecek partiyi arıyor.
Armada TEKNOSA mağdur etmediMustafa Baykal adlı tüketicimiz uzun bir mektup yazmış. Günü gününe, saati saatine yaptıkları alışverişin notlarını göndermiş. Sorunun özeti şu: Bir arkadaşi için Armada Teknosa Mağası’ndan bilgisayar almışlar. Alırken de istedikleri özellikleri sıralamışlar. Örneğin, Windows XP Media Centre olack, 256 MB ekran kartı olacak vs Teknosa satış elemanı da bu özelliklerin olduğunu söyleyince paraya kıyıp bilgisayarı almışlar. Bilgisayarın kuruluş işlemi için 1.5 saat Armadayı gezdikten sonra, dönüp bilgisayarı almışlar. Ancak eve geldiklerinde istediği niteliklerde bir bilgisayar yerine, farklı niteliklerde bir cihazla karşılaşmışlar. Saat geç olduğu için, ertesi gün Teknosa’ya gitmek zorunda kalmışlar. Ertesi gün gitmişler ama Teknosa ürünü geri alamayacağını bildirmiş. Tüketicimiz de uzun münakaşalardan sonra cihazları Teknosa’da bırakıp gitmiş. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici Koruma Genel Müdürlüğü’ne şikayette bulunmuşlar ama, eş zamanlı olarak ATO Tüketici Merkezine de başvurmayı ihmal etmemişler. Şikayet elimize ulaşır ulaşmaz Teknosa Mağası’nı aradık. Tüketicimizin beklentilerini ve bizim de ricamızı ilettik. Birkaç dakikada sorunu çözdük. Hem tüketicimizin mağduriyeti giderildi hem de sorumlu bir üyemizle karşılaşmaktan biz de memnun olduk. Armada teknosa’ya teşekkür ediyoruz.
Ücretli mi ücretsiz miOkurumuz EC, bu şikayetini www.sendeyolla.com’a da gönderdiğini söylüyor ve diyor ki: "Ankara’da Batıkent’in büyük alışveriş merkezlerinden birisi olan GİMSA’dan eşi görülmemiş bir ’Ücretsiz Servis’ uygulaması var. Marketin müşteri servislerinin üzerinde büyük puntolarla "ÜCRETSİZ SERVİS ARACI" yazıyor. Hemen yanında küçük puntolarla da "Servis araçlarımızı kişi başı tek fişte 10 ytl ve üzeri alışverişlerde kullanabilirsiniz" yazıyor. Başkent Ankara’da çok sayıda alışveriş marketi var ve servis araları ücretsiz. Ancak GİMSA’nın Batıkent’teki marketinin servis araçları hem ücretsiz hem de ücretli.
VATANDAŞLAR RENCİDE EDİLİYOR Servise biniyorsunuz, tek tek fişler kontrol edilip vatandaşlar rencide ediliyor. Bir hizmet ya ücretli olur, ya da ücretsiz. Hem ücretli hem ücretsiz olmaz. Bu çağdışı uygulama bir an önce sonlandırılmalıdır. Özellikle de ATO (Ankara Ticaret Odası) başta olmak üzere konuyu, tüm ilgililerin dikkatlerine sunuyorum. İlgili market, ya servisler üzerinde yazan Ücretsiz servis yazısını ya da "10 YTL üzeri alışveriş" ibaresini kaldırmalıdır." Okurumuza hak veriyor ve biz de GİMSA’ya yanlış anlamalara yol açan ilanını düzeltmesini rica ediyoruz.