Oluşturulma Tarihi: Nisan 01, 2007 00:00
SORUN
Buzdolabı evim için uygun değildi
Ankara Bilkent’te oturan bir tüketicimiz, 17 Mart 2007 tarihinde, odamız üyesi Paşacan İç ve Dış Ticaret Anonim Şirketi’nden Siemens marka 40U631 model bir buzdolabı satın almış. Tüketicimizin satın aldığı ürün 19 Mart’ta evine teslim edilmiş. Ancak ürünün evi için uygun olmadığına karar verip, şirketi arayarak ürünü iade etme talebini bildirmiş. Şirket sahibi ile aynı şirketin Bilkent şubesinden başka bir ürün için anlaşmış. Ancak daha sonra şirket, tüketicimizin iade ettiği buzdolabını aynı fiyattaki televizyon ile değiştirme isteğine olumsuz yanıt vermiş. Şirket sahibini defalarca aramasına rağmen ulaşamamış. Şirket yetkilileri ise şirket sahibinin bilgisi ve talimatı olmadan herhangibi bir işlem yapamayacaklarını bildirmişler. Buzdolabı tüketicimizin evinde ambalajı dahi çıkarılmadan beklemiş. Şirket ne buzdolabını almış ne de istediği ürünü vermiş. Tüketici, ATO’ya başvurmaya karar vermiş.
ÇÖZÜM
Tüketici merkezimizde görevli arkadaşlarımız firmayı aradılar. Ayıplı mal olmamasına rağmen, tüketicinin talebini yerine getireceklerini söylediler. Bu yazının çıktığı gün, tüketicimiz televizyonuna kavuşmuş olacak.
Çipli hayat başladı
Sinan Aygün diyor ki;
Bankalararası Kart Merkezi tarafından çalışmaları sürdürülen çipli kredi kartı ile alışverişte şifre uygulaması 31 Mart itibariyle başladı.
Çipli kredi kartına şifre uygulaması ile hayatımızda yeni bir dönem başlamış olacak. Kredi kartlı alışverişlerinizde bundan sonra, sizden 4 rakamlı bir numara girmeniz istenecek. Şifreniz (PIN), çipli kredi kartınızla yaptığınız ödemeleri onaylamanızı sağlayacak.
Alışveriş ödemesi sırasında yapmanız gerekenler:
1. Ödeme yapacağınızda, satış görevlisi çipli kartınızı okuyucuya yerleştirecek.
2. Kart okuyucu sizden şifre giriş cihazına şifrenizi (PIN) girmenizi isteyecek.
3. Alışveriş tutarınızı kontrol ettikten sonra, 4 rakamdan oluşan şifrenizi (PIN) girin, ödemenizi onaylamak için "Giriş" / "Enter" tuşuna basın.
4. Şifreniz (PIN) size özel olduğu için ekranda görünmez. Onun yerine her rakamı simgeleyen asteriskler (****) olacaktır.
5. Eğer şifrenizi (PIN) girerken hata yaparsanız "Temizle" tuşuna basın ve şifrenizi (PIN) tekrar girin.
6. Ekran sizi ödeme işlemini gerçekleştirdiğine dair bilgilendirecek. Ödeme onayından sonra, kart okuyucu size slip verecek.
Buna dikkat!
Şifrenizi (PIN) satış görevlileri de dahil olmak üzere kimseye söylemeyin ve göstermeyin. Kuşku duyduğunuz durumlarda şifrenizi değiştirin!
PINNEDİR?
chip&PIN, kredi kartı kopyalanma ve kayıp/çalıntı risklerini azaltan yeni bir ödeme yöntemidir. Bu yöntemde kredi kartının üzerindeki çip, kartın kopyalanma riskini azaltır. 4 rakamlı şifre (PIN) ise, kartın kaybolması veya çalınması durumunda, başkaları tarafından kullanılmasını engeller.