ATO'ya şikayetim var

Güncelleme Tarihi:

ATOya şikayetim var
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2007 00:00

SORUN

Arızalı harddisk

Balgat’ta oturan bir tüketici (C.K) , BİMEK A.Ş’den. 26 Ocak’da harddisk satın almış. Eve gelip bilgisayarına bağladığında çalışmadığını görünce firmanın yolunu tutmuş. Firma yetkilileri 30 iş günü içerisinde bilgi vereceklerini beyan etmişler. Ancak, aradan 49 gün geçmesine rağmen sonuç çıkmamış. Tüketicimiz firmanın müşteri hizmetlerini aradığında, teknik servisin onay vermesini beklediklerini ve onay almadan değişim işlem yapamayacakları bildirilmiş. Tüketici de ATO’ya başvurarak yardım istemiş.

ÇÖZÜM

ATO Tüketici şikayetleri merkezindeki görevli arkadaşlarımız BİMEKS müşteri hizmetlerini aradı. Arkadaşlarımız yetkili personele tüketicinin 49 günlük bekleme süresinin yasal olmadığını hatırlattı. Firmalarının koşulsuz müşteri memnuniyeti açısından en kısa sürede çözüm getirmeleri için mağaza yetkililerine gerekli uyarılarda bulundu.

Tüketicimiz ertesi gün ATO Müşteri Hizmetleri Merkezini arayarak, BİMEKS Müşteri hizmetlerinden arandığını ve ürünün yenisiyle değiştirildiğini haber verdi. Biz de BİMEKS’e teşekkür etmek düştü.

Bu defa olmadı HP

Ankara Etlik’de ikamet eden tüketicimiz, Ağustos 2006 tarihinde TEKNOSA firmasından HP Marka bilgisayar satın almış. Cihaz 2007 yılının ocak ayında arızalanmış. Tüketicimiz cihazı Ankara HP Servisine teslim etmiş. Cihazda CD takılınca kilitlenme olduğu tespit edilmiş ve arızası giderilip ürün teslim edilmiş. Ürün bir ay sonra tekrar arızalanmış. HP yetkili servisi cihazın ekran kartının değişmesi gerektiğini beyan etmiş. Bilgisayar kasası müşteriden alınarak yetkili servis onarım merkezine götürülmüş, Bir ay sonra da, bilgisayar eve teslim edilmiş ancak, gelen başka bir cihazmış.

Mağdur duruma düşen tüketicimiz Odamıza yazılı başvuru yaparak, mağduriyetini anlattı. Şikayeti ise sadece cihazdan değil, HP’nin 4440307 müşteri servisinde yaşadığı sıkıntılardandı. Müşteri servisinde o telefondan bu telefona atıldığı halde net bir yanıt alamadığından şikayet ediyordu.

ATO Tüketici şikayetleri merkezindeki görevli arkadaşlarımız HP Müşteri servislerini 14 Mart 2007 tarihinde aradı. Görevli arkadaşlarımız müşteri bilgisini ve şikayeti iletti. Müşteri temsilcisi gün içerisinde "geri döneceğiz" bilgisi vererek telefon görüşmesini bitirdi.

Ertesi gün ses seda çıkmadı. Servis tekrar arandı. Bu defa başka bir müşteri temsilcisine aynı sorunlar yeniden anlatıldı. Ancak HP’den çık çıkmadı. Edilen onlarca telefondan da yanıt alınamadı. En son 21 mart’ta yapılan aramada, bir-iki gün içerisinde odamıza yazılı yanıt gönderileceği bilgisi verilmiş. Halen bekliyoruz. Bakalım ne zaman geri dönüş yapılacak?

Sakın yaşlı tüketici olmayın

ATO Başkanı Sinan Aygün diyor ki;

Biliyor sunuz, 18-24 Mart Yaşlılar Haftası. Emekli öğretmen Ali Ş. aradı. Sesi ağlamaklıydı. Bakın neler söyledi:

"Sinan bey, biraz önce TRT’de yaşlılar haftası ile ilgili bir program izledim. Gözlerim doldu. Gözlerimin dolma nedeni başka. 60 yaşındayım. Eşim de emekli memur ben deÖ Hey ay düzenli bir gelirimiz ve iki de evimiz var.

Eşimle düşündük taşındık ve arabamızı yenilemeye karar verdik. 7-8 milyar eksiğimiz çıktı. Onu da banka kredisi ile tamamlayalım dedik. İnanın 1 haftadır banka banka geziyorum. Diyorlar ki, "Emeklisiniz ve risklisiniz. İki tane bordrolu çalışan kefil getirin"

Ben de diyorum ki, "Evladım yaşlıyız diye elimizi ayağımızı dünyadan çekelim mi? bana ömrü siz mi biçeceksiniz. Alt tarafı 1 yıl vadeli bir kredi kullanacağım. Beni ele güne kefil ol diye göndermenin bir alemi var mı. Üstelik 7-8 milyarlık bir kredi için 30 milyarlık arabama rehin koyacaksınız. Risk nerede?"

Sinan bey, haksız mıyım? Kimseden herhangi bir talebim yok. Arabayı yenileleyim hayatımın sonuna kadar bana hizmet etsin diyorum. Bunu bile çok görüyorlar. Siz söyleyin haksız mıyım?

Ali bey çok haklı. Maalesef Türkiye’de tüketici olacaksın ama yaşlı tüketici olmayacaksın. İşte size somut bir örnek. Söz sırası bankalarda. Bakalım ne diyeceksiniz?

ATO Tel: 2855039 fax:2855093

sinanaygun@atonet.org.tr
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!