Güncelleme Tarihi:
Araç, yangın öncesinde, yanma riski bulunan alanların üzerini kumla örtme, yangın anında alevleri söndürme ya da yayılmasını engelleme, yangın sonrasında ise dikilecek ağaçlar için kazı yapma imkânı sunuyor. Prototipi hazırlanan aracın hammadde olarak ormanın yumuşak doku toprak özelliğini kullandığını belirten Gürsu, “En büyük özelliği, ormanın kendi katı malzemesini kullanarak dünyanın en eski bilinen yöntemiyle ateş söndürme eylemini gerçekleştirmesi” dedi. Gürsu, ‘Ateş Şövalyesi (Fire Knight)’ adını verdikleri aracın özellikleri ve çalışma şekline ilişkin özetle şu bilgileri paylaştı:
YANGINLARI KUMLAMA İLE SÖNDÜRECEK
“Arkada bir kazıcımız var, 1.80 metre delik açabiliyor. Oradan toprak çekiyoruz, toprağı hızla eliyoruz. 5 milimetre altı sert malzemeyi içeride tutuyoruz. Yanar ve hafif malzemeyi buradan dışarı atıyoruz. Bu aletin içinde 10 tonluk 5 milimetre altı granül depomuz var. Bunu depoya aldıktan sonra iki tane pompa, altı tane de basınç tüpü yardımıyla buradaki hareketli döner kafayla partikülleri püskürtüyoruz. Bu, yerde yanan malzemenin üzerine püskürtülebilir, pasif alanda yanıcı özelliğe sahip örtüyü kaplamak için kullanılabilir. Araç içindeki sürücü, muavin, püskürtücü ve kazıcı kontrolü yapan 4 personelle koordinatı verilen bölgede kumlama faaliyeti gerçekleştirecek, yangının ilerleme yönünde pasifleştirici, yavaşlatıcı ve soğutucu etkili yardımcı bir araç olarak öne çıkıyor. Dünyada artık suyla yangın söndürmek giderek lüks hale geliyor. Bunun alternatifleri mutlaka değerlendirilmeli. Burada çok basit ve etkili bir yöntemi kullanıyoruz. Bir de orman yangını söndürmek için denizden su almak çok yararlı değil. Çünkü deniz suyu tuz içerir. Su buharlaşır, tuz kalır. Bu da toprağın tuzlanmasına neden olur. Dolayısıyla suyun kullanılması yerine ormanın kendi doğal toprağının kullanılması çok daha etkili.”