ASKİ’den muhtarlara özel Whatsapp grubu

Güncelleme Tarihi:

ASKİ’den muhtarlara özel Whatsapp grubu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 06, 2017 13:22

Başkent’te su ve kanalizasyon arızaları, ASKİ’nin her ilçe için ayrı ayrı kurduğu muhtarlara özel Whatsapp grupları sayesinde kısa sürede gideriliyor. Muhtarlar, ASKİ Genel Müdürü Necmettin Tahiroğlu’nun “Türkiye’de bir ilk” dediği uygulamanın, diğer hizmetler ile kurumlara da yayılmasını istiyor.

Haberin Devamı

Ankara Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (ASKİ), muhtarlar için kurduğu Whatsapp grupları sayesinde mahallelerdeki su ve kanalizasyon arızalarına daha hızlı müdahalede bulunuyor.
Yaklaşık bir yıl önce hayata geçirilen uygulama kapsamında ASKİ, mesajlaşma uygulaması olan Whatsapp üzerinden Ankara’nın 25 ilçesi için ayrı ayrı gruplar açtı. ASKİ Genel Müdürü Necmettin Tahiroğlu ile ilçelerin bölge müdürleri ve şeflerinin bulunduğu mesajlaşma gruplarına, akıllı telefon kullanıcısı mahalle muhtarları dahil edildi.

ASKİ’den muhtarlara özel Whatsapp grubu

GRUPLAR 7/24 AÇIK

ASKİ ekiplerinin mahallelerdeki sorunlara daha hızlı müdahalede bulunabilmesi için hayata geçirilen uygulama 7/24 çalışıyor. Muhtarlar, mahallelerindeki su ve kanalizasyon arızalarını fotoğraflayıp, adres bilgisiyle birlikte mesaj olarak grupta paylaşıyor. Bölge müdürleri ve şefleri de bu şikayetleri, ekiplere bildiriyor. Telefonla ya da dilekçe yoluyla yapılan şikayetlerdeki zaman kaybının önüne geçen uygulama sayesinde arıza, aynı gün gideriliyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’DE BİR İLK

Muhtarların, gruplar üzerinden bildirmesine rağmen çözülemeyen sorunları için kendisini de arayabildiklerini belirten Tahiroğlu, şunları söyledi: “Muhtarlarımıza, ‘Cep telefonumu kaydedin, arayın. Açamazsam mutlaka mesaj atın’ diyorum. Bu uygulama sayesinde ‘Şikayet hattını aradım, ulaşamadım’ falan yok. ‘Müdürüm şurada bir sıkıntı var’ diye mesaj atıyor, ekipler anında müdahale ediyor. Muhtarlarımızdan da ciddi anlamda olumlu geri dönüşler alıyoruz. Muhtarın, anında genel müdüre kadar ulaşabileceği bir sistem. Türkiye’de bir ilktir bu uygulama. Bizim derdimiz hizmet etmek.”

ASKİ’den muhtarlara özel Whatsapp grubu

DİĞER HİZMETLERE DE YAYILMALI

Uygulamadan memnun olduklarını ve diğer belediye hizmetleri ile kurumların da benzer yöntemler geliştirmesini isteyen Çukurambar Mahallesi Muhtarı Mehmet İhsan Gülbudak, şöyle konuştu:
“Grupta şikayetlerimizi ilettiğimiz bölge müdürümüz Kadir Aslan Bey çok özverili çalışıyor. Uygulama çok basit. Arızanın olduğu bölgenin fotoğrafını çekiyorum. Fotoğrafın altına da cadde ve sokak bilgisini yazıyorum. Kadir Bey’in, ‘Tamam muhtarım, ekip gönderiyorum’ cümlesi bizi müthiş mutlu ediyor. Ekipler anında müdahale ediyor. Tüm ekibi, bu başarıyı alkışlıyoruz. Hiç saat gözetmiyorlar. Kutluyorum ve diğer belediye hizmetlerine de yayılmasını canı gönülden istiyorum.”

Haberin Devamı

MUHTARLARDAN TEŞEKKÜR MESAJLARI

Öte yandan muhtarlar, şikayetlerinin yanı sıra ekiplere müdahale etmeyi de ihmal etmiyor. Mahallelerindeki sorunları giderilen muhtarlar, kendileriyle diyaloğa geçen bölge müdürlerine teşekkür mesajları yazıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!