Güncelleme Tarihi:
112 Acil Servis’in telefon sapıkları ve asılsız ihbarlar yüzünden gereksiz yere meşgul edilmesi nedeniyle gerçekten ihtiyacı olanlara verilecek hizmetin zaman zaman aksayabildiğine dikkat çekildi. Kırıkkale 112 Acil Servis Şube Müdürü ve Başhekim Dr. Engin Gençay, 24 saat içinde operatörlere gelen yaklaşık bin 500 ihbarın ancak 50-60 kadarının gerçek çıktığını belirtirken, vatandaşları duyarlı olmaya çağırdı.
112 ACil Servis Sorumlusu Hüseyin Sapan ve Bülent Dinç ile birlikte düzenlediği toplantıda konuşan Dr. Engin Gençay, duyarsız vatandaşlar tarafından gereksiz aranmalar sonucu gerçek ihtiyacı olanlara zamanında ulaşılamadığını söyledi. Gençay, Kırıkkale’de acil sağlık hizmeti talebinde bulunanların yüzde 96’sına şehir merkezinde ilk 10 dakikada, kırsalda yaşayanların yüzde 99’una ilk yarım saat içinde ulaşılabildiğini, öncelikli hedefin önümüzdeki yıllarda bu oranı yüzde 100’e çıkarıp, Türkiye’de bir ilki başarmak olduğunu söyledi.
Gençay, “Bunu yaparken de mutlaka vatandaşımızı acil yardım isteme konusunda eğitmemiz gerekmektedir. Oranlarımızın, bakanlığımızın bizden istediği oranların üstünde olmasına rağmen bu bize yetmemektedir” dedi.
Ambulanslar uydudan izleniyor
Gençay, “Şu unutulmamalıdır ki bu hatları gereksiz meşgul edenlerin kendi yakınları da bir gün gerçekten acil yardıma ihtiyaç duyabilir ve bu hatlar gereksiz meşgul edildiği için operatörlerimize ulaşamayabilirler” uyarısında bulundu. Dr. Gençay Kırıkkale’deki tüm ambulansların GPRS sistemi sayesinde uydudan izlenip, ekiplerin istasyonlardan çıkarak hastaya ulaşması, müdahalesi ve hastaneye ulaştırılması gibi kritik zamanların sürekli kayıt edildiğini hatırlattı.