İpek ARIOĞUL
Oluşturulma Tarihi: Mart 30, 2007 00:00
Ankara’daki alışveriş merkezlerini tanıtmaya bugün de Armada’yla devam ediyoruz. 2004’de Avrupa’da yılın alışveriş merkezi seçilen Armada, beşinci yılında ziyaretçilerine büyük bir sürpriz hazırlıyor: Yakında başayacak olan inşaat tamamlandığında 20 bin metrekarelik bir mağaza alanı daha Armada Alışveriş Merkezi’ne eklenecek.
BAŞKENTTEKİ alışveriş merkezleri arasında seçkin mağaza karması’yla (shop-mix) dikkat çeken Armada, bu yaz başlayacak inşaatıyla mevcut kapasitesini büyütüyor ve 20 bin metrekarelik bir mağaza alanına daha kavuşuyor.
Ankara’daki alışveriş merkezlerine hızla yenileri eklenirken diğer taraftan da mevcut alışveriş merkezleri ek inşaatlarla büyüyor. Optimum Outlet ile AnkaMall’un ardından başkentin gözdelerinden Armada da, yazın başlayacak inşaatıyla toplam 20 bin metrekarelik yeni ek binasını hayata geçirmeye hazırlanıyor.
2004’de Avrupa’da "Yılın Alışveriş Merkezi" seçilen, geçen yıl ise ISO kalite belgesine kavuşan Armada’yla ilgili yeni projeleri, müşteri profilini ve hizmetlerini Genel Müdür Yardımcısı Bülent Özkan’dan dinledik:
BEŞİNCİ YIL ARMAĞANIMIZDIR Armada Eylül 2002’de açıldı. Alışveriş Merkezi’nde birinci ve beşinci yıl çok önemlidir. Biz de bu yıl 5. yılımızı kutlayacağız ve Ankaralılara güzel bir sürpriz yapacağız. Yakında yan tarafta başlayacak inşaatımızla daha da büyüyeceğiz. Büyüme, lokasyonu tamamlayıcı nitelikte olacak. Ek binamızda Türkiye’ye yeni giren birsürü markaya yer vereceğiz. Mevcut 32 bin metrekare kiralanabilir alana ek olarak 20 bin metrekarelik bir kiralanabilir alan olacak.
ANKARA’NIN İLKLERİ YER ALACAK Üç katı alışveriş merkezi, üç katı otopark olacak. Yeni merkezde şu anki Armada’da bulunmayan çokkatlı mağazalar yer alacak. Buradaki mağaza karmasının (shop-mix) içinde yer alan mağazaların benzerleri açılacak. Daha önce Ankara’da hiç mağaza açmamış markalar da yer alacak. Armada’nın hedef kitlesine hitap edecek markalar olacak ve iki bina birbirini tamamlayacak. Ayrıca bir yapı market, spor merkezi, çeşitli eğlence noktaları, bowling salonu da açılacak. Mayıs, Haziran gibi başlaması düşünülen inşaatın maksimum 18 ayda tamamlanması amaçlanıyor.
A VE BE SINIFI MÜŞTERİ Armada’da toplam 160 mağaza var. Bunların içinde Vakko, Beymen, Tüze Armada Sinemaları gibi büyük işletmeler var. Armada müşterisine gelince daha çok A ve B sınıfı müşterilerden oluşuyor. Bu, parasal alım gücü, eğitim ve kültür seviyesi yüksek müşteri demektir. Dolayısıyla Armada belli bir kesime hitap ediyor. C sınıfı müşteri de gelir, ama daha çok kalabalığın yoğun olduğu haftasonları gelerek, market, yiyecek (food-court)gibi hizmetlerden faydalanır. Asıl alışveriş kitlesi olan A ve B sınıfı müşteri ise daha çok hafta içi gelir. Müşterilerimizin yüzde 60’ı bayandır ve ziyaretçilerimizin yüzde 60’ı arabayla gelir.
ZİYARETÇİLERE SERVİS İMKANI Armada bünyesinde beş güzergaha hareket eden ve günde altı kez ring yapan servislerimiz var. Öğlenleri 1.00 ile 2.30 arası çeşitli bakanlıklara hizmet eden bir servisimiz var. Ücretsiz servisleri kullanan müşterilerden sadece dönüşte 5 YTL alınıyor. Armada, sosyal sorumluluk projelerine de büyük önem veriyor. Okulların açıldığı dönemde Unicef’in "Haydi Kızlar Okula" kampanyası yararına kampanya gerçekleştirildi. Önümüzdeki dönemde ise beyin felci geçiren çocuklara destek olmak için, sosyalleşebilemeleri için çeşitli çalışmalarımız olacak.
Gelen mutlaka alışveriş yapar
Armada Alışveriş Merkezi Genel Müdür Yardımcısı Bülent Özkan, Armada müşterisinin özelliklerinden birinin geldiğinde mutlaka alışveriş yapması olduğuna dikkat çekti. "Armada’ya gelen müşteri sayısı haftasonu 50-55 bin oluyor. Bu sayı diğer bazı alışveriş merkezlerine göre daha az olsa da ciro daha yüksek oluyor" diye konuşan Özkan, şunları kaydetti:
"Armada’nın tutkunları var. Bunlar önce lokasyon, sonra mağaza karması, daha sonra da hizmet ve çocuk etkinlikleri açısından Armada’yı tercih ediyor. Bebekli aileler için market ve yiyecek bölümünde bebek bakım hizmeti sunuyoruz. Ayrıca yiyecek katında kablosuz internet imkanı, bebekler için mama sandalyelerimiz var. Ayrıca engelliler için sandalyelerimiz var.
Markalar Armada’yı prestij olarak görüyor
2004’de Avrupa’da yılın alışveriş merkezi seçildiklerini hatırlatan Özkan, aynı yıl ABD’de de dünya başarı ödülünü, geçen ay ise ISO kalite belgesi aldıklarını kaydetti. Özkan, "Bu lokasyonda ve çevresinde altı üniversite var. Öğrenci ve öğretim üyeleri Armada’ya sık gelir" dedi ve şunları kaydetti: "Öğlenleri özellikle memur kesime hitap ediyoruz. Bunların çoğu özel servislerimizle geliyor.
20-30 yaş arası öğrenciler ve gençler de çok gelir. Hatta, bunların toplam müşteri içindeki oranı yüzde 50. Yaptığımız araştırmaya göre, öğrencilerin ve gençlerin ortalama gelirleri 1 milyar civarında. Armada mağaza karması ve konumuyla gençleri çekiyor da diyebiliriz. Diesel, Puma, Nike gibi gençlere hitap eden birçok mağaza Armada’da toplu halde bulunuyor. Ayrıca markalar da Armada’yı prestij olarak görüyor. Birçok büyük marka ilk ürünlerini ve dekorasyonlarını diğer yerlerden önce Armada’da satışa sunuyor.