Oluşturulma Tarihi: Haziran 06, 2011 00:00
Makro marketleri, 2011 yılı sonunda hedefledikleri 1 milyar TL ciro rakamını, önümüzdeki beş yılda 4 milyar TL’ye, çalışan sayısını 4 bin 350’den 15 bine çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.
Makro’dan yapılan yazılı açıklamada, 1990 yılında Ankara Keçiören‘de iki küçük market ile yola çıkan Kayserili Songör ailesinin kurduğu Makro’nun, bugün 11 ilde 148 mağazaya sahip olduğu belirtildi. Makro Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, 2010 yılında 790 milyon TL’lik net ciro yapan Makro’nun, 2011’de ciroda 1 milyar TL’nin üzerine çıkmayı hedeflediğini bildirdi. Songör, 2011 yılı sonuna kadar İstanbul’da 15, Türkiye genelinde 170 mağazaya ulaşmayı planladıklarını kaydetti.
2011 yılı için belirledikleri 80 milyon TL’lik yatırım bütçesinin 30 milyon TL’sini İstanbul’a ayırdıklarını belirten Şeref Songör, Türkiye’de perakende ticaretinin üçte birinin gerçekleştiği İstanbul’a gelmenin kendileri için bir dönüm noktası olduğunu vurguladı. Cumhuriyet’in 100. yılı olan 2023’de Türkiye’nin bir numaralı perakendecisi olmak istediklerini belirten Songör, Makro’nun beş yıllık büyüme hedeflerini “Önümüzdeki beş yılda ciromuzu 4 milyar TL’ye yükseltmeyi hedefliyoruz. Yatırım bütçemizi 500 milyon TL’ye, 148 olan mağaza sayımızı 450’ye yükseltmek için çalışıyoruz. 70 milyon olan müşteri sayımızı 250 milyona çıkarmak istiyoruz” diyerek açıkladı.