Ankara teknolojik İstanbul ticari bakıyor

Güncelleme Tarihi:

Ankara teknolojik İstanbul ticari bakıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2013 00:00

ODTÜ Teknokent ‘TeknoJumpp’ adlı programla ABD’li yatırımcıların karşısına çıkacak. Türkiye’de girişimcilerin rekabetten dolayı “ayla konuşacak telefon yapma” derdine düştüğünü belirten ODTÜ Teknokent Müdürü Kızıltaş, “Vizyoner yatırımcılara ihtiyaç var. Ankara teknolojik, İstanbul ise ticari bakış açılarına sahip. Biz iki konsepti bir araya getirmeye çalışıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

ODTÜ Teknokent Genel Müdürü Mustafa Kızıltaş, TeknoJumpp programıyla ABD’li yatırımcıların karşısına çıkmaya hazırlandıklarını söyledi.
Yazılım firmalarının yatırım alarak, milyon dolarlık şirket olmayı hedeflediğini kaydeden Kızıltaş, “Vizyoner yatırımcılara ihtiyaç var. Ankara teknolojik, İstanbul ise ticari bakış açılarına sahip. Biz iki konsepti bir araya getirmeye çalışıyoruz. Türkiye için değeri böyle yaratırız” dedi. Temel amaçlarının hem Türkiye’deki bilişim firmalarının yabancı yatırımcılarla yurtdışına açılmasını sağlamak hem de yerli yatırımcılara vizyon kazandırmak olduğunu ifade eden Kızıltaş, yeni başladıkları TeknoJumpp programı hakkında ise şu bilgileri verdi:

12 MİLYONDAN 100 MİLYONA

ODTÜ Teknokent firmalarından www.Udemy.com internet sitesi, ABD’de önce 1, sonra 3 ve daha sonra da 12 milyon dolarlık yatırım aldı. İki yıldan daha kısa bir sürede 100 milyon dolarlık şirket oldu. O örnek bize bu ekosisitemi ya da resmi adıyla TeknoJumpp programını oluşturma fikrini verdi. Öncelikle başarı için üniversite-sanayi işbirliği, firmalar arası işbirliğinin artması ve bunların südürülebilir olması şart.

Haberin Devamı

REKABET YERİNE SATMAK ÖNEMLİ

ABD’nin özellikle bilişim alanında başarılı olmasının altında hem derinleşme hem de ticari bakış açısı yatıyor. Bizim girişimcilerimiz ayla konuşacak telefon yapma derdine düşüyorlar çok rekabetçi bir konu ama ayda adam yok, satabileceğin bir kişi bile yok en iyi ihtimalle NASA’ya bir çift satarsın. Bu kadar rekabetçi bir konuya girmek yerine oradaki bilgi birikimini daha anlamlı ve satılabilir şeye odaklamak lazım.

10 ŞİRKET ABD’YE GİDECEK

Temel amacımız şirketlerimizin bakış açısını ve vizyonu değiştirmek. Sonunda 8-10 şirketi ABD’ye götüreceğiz, 5 hafta boyunca onların orada belli danışmanlıklar ve mentor almasını sağlayacağız. İş geliştirme desteği verilecek ve yatırımcıların karşısına çıkarılacak. Amacımız bir yılın içerisinde onlara işi ya da yatırımcı aldırmak.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!