Güncelleme Tarihi:
ANKARA Ticaret Odası (ATO) Başkanlığına seçilmesinin ardından Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’e, “Başkent’te alışveriş Festivali yapalım” teklifiyle gelen Salih Bezci, Haziran ayında yapılması kararlaştıran festivalle ilgili Ankara Hürriyet’e konuştu.
Başkent’in ilk kez organize edeceği ve toplam 20 gün sürecek olan festivalin İstanbul Alışveriş Festivali (İSF-Shopping Fest) ile çakışmasının herhangi bir sıkıntı doğurmadığını, aksine önemli artılarının alcağını belirten Bezci, “Tarihi önce biz belirledik. Biz ilk kez, İstanbul ise bu organizasyonu ikinci kez hayata geçirecek. Türkiye için büyük bir öneme sahip olan bu iki kent arasında ‘rekabet’ olmaz. Olsa olsa tatlı bir rakabet olur. Aynı tarihlerde gerçekleşecek olan bu fesitval sayesinde iki şehir arasındaki statü farkı ortadan kalkacak. Festival için dünyanın birçok ülkesinden gelen ziyaretçiler iki kenti de gezme imkanı bulacak. Yani Alışveriş Festivali Ankara ile İstanbul arasında ‘köprü’ görevi üstlenmiş olacak” dedi.
Cazibe merkezi Başkent
ATO’nun ortaya attığı projenin başta Büyükşehir Belediyesi olmak üzere Ankara Sanayi Odası ve kentin önemli sivil toplum kuruluşları tarafından desteklendiğini anlatan Bezci, festivalin bir takım çalışmasının ürünü olduğunu söyledi. Projeyi ilk günden itibaren ciddiye aldıklarını, oluşturulan komisyon ile sürekli olarak fikir alışverişinde bulunduklarını kaydeden ATO Başkanı Bezci, şöyle devam etti: “25 yıllık geçmişi olan Dubai bu festivali her sene düzenliyor. Dubai bugünkü önemini bu festivale borçlu. Biz de Ankara’yı cazibe merkezi haline getirmeyi hedefliyoruz. Alışveriş Festivali ile Ankara ekonomisine hareket kazandırmayı ve turizme katkı sağlamayı amaçlıyoruz.
Turist sayısı iki katına çıkacak
Festivalin en önemli artılarından bir tanesi de turizm. Her ne kadar ekonomik yönü ağırlıklı gibi gözüksede Başkent Alışveriş Festivali kente çok sayıda turist getirecek. Yalnızca gezme amaçlı gelen kişiler bile otellerde kalıyor ve döviz bırakıyor. Bugün Ankara’ya yılda en fazla 400 bine yakın turist geliyor. Biz yalnızca festival süresince bu rakamın iki katına çıkacağını, otellerin dolacağını ve cadde ve mağazaların hareket kazanacağını düşünüyoruz. Ankara’ya yeni bir oluşum getirecek olan festival, Başkent’i marka şehir yapacak. Bu amaçla Şubat ayında Dubai’de gerçekleştirilecek olan festivali yerinde takip edip, projenin en iyi şekilde hayata geçirilmesi için çalışma yapacağız.”
Dubai’nin cirosu iştah kabarttı
DUBAİ ile başlayan ve geçtiğimiz yıl ilk kez İstanbul’da gerçekleştirilen “Alışveriş Festivali”, 2012’de Anadolu’ya yayılacak. Dubai’de günlerce süren festivalde ulaşılan ciro, kısa sürede Türkiye’nin de iştahını kabarttı. İlk organizasyonda iyi sonuç alan İstanbul, ikincisini 9-20 Haziran tarihlerinde düzenlemeye hazırlanıyor. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre İstanbul’da 18 Mart-26 Nisan 2011 arasındaki ilk festivalde, 40 lira ve üzeri 154 milyon işlemde ciro 8 milyar 154 milyon lira oldu. En fazla harcama konaklama sektöründe olurken İstanbul, bu tarihler arasında yurtiçinden en çok Ankaralı ve İzmirli ağırladı. Onları Bursa, Antalya, Kocaeli ve Adana izledi. Yabancı kartlarla ise 252 milyon liralık harcama yapıldı. 9-29 haziran günlerinde Ankara’da düzenlenecek olan festivalin ise Türkiye ve dünyada büyük yankı uyandırması bekleniyor.