Ankara’da tanıtım ziyarete dönüşüyor

Güncelleme Tarihi:

Ankara’da tanıtım ziyarete dönüşüyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 03, 2009 00:00

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) İkinci Başkanı ve Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği (ATİD) Başkanı Seçim Aydın, Ankara’nın tatil alışkanlığı olan kişilerden oluşan yapısı nedeniyle burada yapılan tanıtım günlerinin ileride ziyarete dönüştüğünü belirtiyor.

Soru: Geçenlerde Ankara’da düzenlenen Trabzon ilinin tanıtım organizasyonuna katıldık ve bu etkinliğin bana düşündürdüğünü sizinle paylaşmak istedim. İç turizmi desteklemek ve teşvik etmek anlamında illerin tanıtıldığı etkinliklerin yararlı olduğunu söyleyebilir miyiz? Bu tanıtım organizasyonlarının yaygınlaşmasını sağlamak gerekmez mi?

Göksel TAN

Yanıt: Sözlerime çok önemli bir konuya değindiğinizi ifade ederek başlamak istiyorum. İllerimizin başarılı organizasyonlarla tanıtıldığı etkinlikleri Ankara’da yaklaşık üç yıldır yoğun olarak izlemekteyiz. Geçtiğimiz hafta yapılan Trabzon ilinin tanıtımı ile ilgili etkinlik de bu açıdan övgüye değer bir nitelikteydi. Belediye Başkanlığı ve Trabzon Vakfı’nın başarılı bir çalışma ile bir araya getirdiği kurum, kuruluş ve kişilerin arkasında ilin yöneticilerinin verdiği destek de gözden kaçırılacak gibi değildi. Bir tanıtım etkinliğinin konusunda uzman kişilerin katıldığı açık oturumlarla desteklenmesi bu değeri artı olarak etkilemektedir. KTÜ, ÇAYKUR, FİSKOBİRLİK gibi kuruluşların yanında tüm yerleşim birimleri de kendilerini yansıtan özgün değerleri sergilemek açısından Karadeniz insanının kendine has yapısı ile konuklarını ağırlama yarışında başarılı oldular.

Ankara’nın tatil alışkanlığı olan kişilerden oluşan yapısı nedeniyle burada yapılan tanıtım günlerinin ileride ziyarete dönüştüğünü pek çok dostumuzdan duyuyoruz. Bu durumda etkinliğin yapıldığı mekanın ulaşım açısından sağladığı kolaylıklar yanında çevresinin de kullanılabilir hale getirilmesi ile bölgesel anlamda da (Batı Karadeniz, Kapadokya, GAP Bölgesi v.b. gibi) tanıtım fuarları yapılabileceğini düşünüyorum.

İç turizmin kazandığı ivmenin turizm sektörüne yapabileceği katkıların büyük bir netlikle görüldüğü TÜROFED ve meslek kuruluşlarınca daha önce düzenlenmiş olan tanıtım günlerinin Bakanlıkça da desteklenmeye devam edilmesi turizm sektörüne verilebilecek önemli teşvik ve destekler arasındadır. Ankara ve çevresindeki yerleşimlerle kurulacak iyi ulaşım bağlantıları ile ziyaretçi ve paralelinde turiste dönüşecek kişi sayısında da artışlar gözlenecek; daha efektif bir tanıtım faaliyeti oluşacaktır.

Yeri gelmişken turizm fuarlarında ve tanıtım organizasyonlarında sıkça yaşamaya başladığımız düzeltilmesi gereken birkaç noktaya da değinmek istiyorum. Öncelikle aşırı yüksek sesle sunulmaya çalışılan gösteriler ilgiyi stantlara çekmek yerine uzaklaşılmasına neden oluyor. Yemek mahallerindeki yetersiz havalandırma da aynı etkiyi yaratıyor. Ayrıca satış yapan firmaların fiyat tespiti sırasında piyasa şartlarını dikkate almadan yapacakları satışların sonradan kendileri için olumsuz bir izlenime neden olacağını unutmamaları gerekiyor.

Bir de çalışanların bilgi talep edenlerden daha çok cep telefonlarına ilgi göstermesi son zamanlarda katıldığımız fuarlarda yabancı dostlarımız tarafından da bizlere sıkça iletilmeye başlandı. Stant görevlilerine yapacakları işin ayrıntıları ve davranışlarla ilgili bir eğitim verilmesi kaçınılmaz görünüyor.

İllerin tanıtıldığı etkinliklerde özenle hazırlanmış broşürlerin giderek artığını görüyoruz. Ankara İl Kültür ve Turizm Müdürlüğümüze Turist Rehberleri Birliği tarafından tanıtıcı yayınlar konusunda bir ödül verilmesi; Anadolu’nun bu konuda geldiği aşamanın bir göstergesi olarak değerlendirilmelidir.

Sonuç olarak bize yoğun emek, yüksek maliyet ve özveri ile hazırlanan bu güzel günleri yaşatan tüm illerimizin vali, belediye başkanı, kültür ve turizm müdürleri ile katılarak zenginlik katan tüm kişileri kutlamak ve bu organizasyonların ilgili kuruluşlarca daha çok desteklenerek devamı yönündeki dileğimi dile getirmek istiyorum.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!